ניהול קמפיין באינסטגרם: הדרך להצלחה
אין זה סוד שהרשתות החברתיות הפכו לאמצעי הפרסום והשיווק חשובים וחיוניים ביותר. כאשר מתחילים בהליך פרסום מותג, מוצר או אישיות – יש לבחור את קו הפרסום המתאים. למשל, לא כל רשת מתאימה לביצוע שיווק ברשתות החברתיות בצורה אופטימלית, זאת בהקשר של האנשים שמבלים את זמנם ברשתות אלה.
לדוגמא, מי שנמצא באינסטגרם בצורה מאוד פעילה לא יהיה חלק מקהל היעד הפוטנציאלי של אושיה פוליטית בלב קמפיין. אך חברת הלבשה יכולה למשוך אינספור קונים פוטנציאליים באמצעות פרסום באינסטגרם. כך, לפני שמתחילים בקמפיין, צריך קודם כל לנקוט בגישה מודעת בדבר קהל היעד שלכם. בשלב הבא מתכננים את השלבים השונים של שיווק באמצעות תוכן, שעליהם נדון כאן.
תוכן ויראלי ותרומתו להצלחת הקמפיין
כאשר ניגשים לניהול קמפיין באינסטגרם, יש לדעת בדיוק מה הם החומרים שעומדים לרשותכם – התכנים משחקים תפקיד חשוב ביותר בכך. מדובר בעיקר בתכני תמונות וסרטונים באורך של עד דקה, אך על מנת שהתוכן יהיה ויראלי באמת, יש לשים לב גם לתיאורים. אנשים רבים מנצלים כיום את פלטפורמת אינסטגרם גם לטקסטים ארוכים, לכן גם זו אופציה. תוכן ויראלי צריך לענות על מספר דרישות:
- לתת ערך לגולש (מידע חדש ומועיל)
- לעורר רגש כלשהו (באינסטגרם – מומלץ שיהיה חיובי)
- לתת קריאה לפעולה (המטרה של שיווק ברשתות חברתיות – להקליק, להירשם וכו')
- למשוך את העין ולהיחרט בזיכרון גם מעבר לפלטפורמה
מה הם המרכיבים של תוכן יוצר באזז?
יצירת באזז באמצעות ניהול קמפיין באינסטגרם ברשת זוהי עבודה של משרדי פרסום גדולים, אך אין זה אומר שגם מותגים קטנים לא יכולים להגיע לקדמת הבמה ולעשות את זה ובגדול. שיווק ברשתת חברתית הוא שוויוני. בין האמצעים שניתן להיעזר בהם על מנת ליצור קמפיינים מוצלחים: האשטג ייעודי למותג, עידוד לפרסם תמונות עם ההאשטג (בהבטחת מתנות או הגרלות), סדרת תמונות מאוחדות בנושא אחד ובעלות מסר אחיד. אסתטיות ופילטרים גם הם תורמים לעניין, אך עדיף שהתכנים מראש יהיו מצולמים בצורה מקצועית ואיכותית.
קמפיינים משולבים של שיווק ברשתות חברתיות
אחד המאפיינים הבולטים של פרסום באינסטגרם ברשתות החברתיות זה האפשרות לשלב בין הפלטפורמות השונות. כך, כיום ניתן לנהל קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם במקביל, מה שמעניק כלים לניתוח התוצאות ושליטה גדולה בקהל היעד שלכם. שליטה בקהל היעד היא חלק חשוב מאוד בהליך שיווק באמצעות תוכן בפלטפורמת אינסטגרם, משום ששיווק לקהל יעד הלא נכון גורר להוצאות שלא מצדיקות את עצמן (למשל – לפרסם מוצר של אנשים בוגרים לבני נוער). הגדרה של הקמפיין במנהל הקמפיינים של פייסבוק יכול לתת את התוצאות הטובות ביותר במסגרת שיווק באמצעות תוכן.
הכלים השונים לאופטימיזציית פרסום באינסטגרם
כאשר עוסקים בקידום מותג בעזרת שיווק ברשתות חברתיות, החוק העיקרי הוא שאין חוקים, והדרך הטובה ביותר להשיג את התוצאות הטובות ביותר היא להתנתק מכל דוגמאות אחרות וליצור משהו חדשני המבוסס על הערכים של המותג, האדם או השירות המפורסמים, בשילוב עם אלמנטים תוססים ובולטים לעין ברמה האסתטית. ניהול קמפיין באינסטגרם דרך שיווק תוכן באינסטגרם נעשה על בסיס תוכן חזותי, ולכן יש להקדיש את תשומת הלב הרבה ביותר לחלק זה, לצד בחירה במיקרו-קופי מדויק וקולע, כזה שימשוך את העין עוד לפני שהקורא מגיע לקישור שפותח את הטקסט במלואו.
האשטגים מהווים חלק חשוב בשיווק גם כן, משום שהם מאפשרים למצוא את התמונות בקלות ויוצרים נראות גדולה יותר. גורם חשוב מאוד נוסף שנכנס לאחרונה גם לפלטפורמת הפרסום של אינסטגרם זה הסטוריז, שגם בהם ניתן להכניס מודעות פרסומיות, כמו גם בפיד. ענקי הפרסום כבר עושות שימוש נרחב באופציה זו.
יש לכם עסק ואתם צריכים ניהול קמפיין באינסטגרם? לפגישת היכרות וייעוץ בנושא מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9976279