מה זה שיווק ברשת חברתית?

שיווק ברשת חברתית

למרות שהנושא הזה הפך לחלק בלתי נפרד מהתמהיל העסקי והפרסומי של כל גוף המיועד להגיע לתודעה של אנשים רבים, לא כולם מבינים עדיין את העוצמה הענקית של החשיפה שניתן לקבל בעזרת שיווק ברשת חברתית. במידה רבה, ניתן לומר שהפייסבוק יישר קו בין העסקים הקטנים לגדולים.

אין ספק שגם הקידום באינטרנט תלוי מאוד בתקציב העומד בפני כל מפרסם, אך דווקא כאן אפשר להגיע לתוצאות מעולות (ביחס לגודל של בית העסק) בתקציבים שמתאימים ליכולת של כל בית עסק. קידום ממומן בפייסבוק אפשר לשווק שירותים ומוצרים ישירות לקהל היעד, ללא תיווך, כך שכולם יוצאים נשכרים: הלקוחות והקונים מקבלים את מה שדרוש להם, והספקים מתפרנסים ומתקדמים.

מה כולל תהליך שיווק ברשת חברתית?

על מנת להצליח במשימת שיווק באינטרנט, יש להבין את המנגנונים שעובדים מאחורי כל השחקנים החשובים ביותר בתחום זה, שזה כולל גם פרסום בפייסבוק, גם היכרות עם שאר הרשתות החברתיות והתמקדות באלה הרלוונטיות למותג (על פי קהל היעד והכלים השונים של הפלטפורמה המאפשרים לקדם מכירות).

יש תחומים שבהם פינטרסט הוא אחד הכלים החשובים לשיווק, למשל עיצוב פנים, אוכל, חפצי נוי. בעוד נושאים הקשורים לפוליטיקה ואקטואליה זוכים לחשיפה רחבה בטוויטר. עם זאת, עבור הציבור הישראלי, שיווק ברשת חברתית הוא בעיקר פייסבוק, משום שזוהי הפלטפורמה הפופולרית ביותר כיום.

הדקויות של קידום ממומן בפייסבוק

כאמור, קידום ממומן בפייסבוק זהו הכלי החשוב ביותר בארגז הכלים של מומחה שיווק באינטרנט. לסוג שיווק זה יש מנגנונים משלו וממשק שנבנה על ידי פייסבוק בדיוק למטרה זו. על מנת להצליח בקמפיינים, יש לדאוג לבחור בתקציב המתאים ולהתאים את קהל היעד.

כמו כן, חשוב לדעת את המגבלות של פרסום בפייסבוק, למשל שפעמים רבות אנשים מהשטחים נחשפים למודעות הישראליות, אך אין להם יכולת קנייה, אז מדובר בתקציב שלמעשה בוזבז לשווא. יכולות עבודה באינטרנט דורשת היכרות מעמיקה עם הממשקים האלה על מנת למנוע מצבים אלה.

מאפיינים של פרסום בפייסבוק שהופך ללהיט

ידוע שאחד הדברים החשובים ביותר בעת ביצוע שיווק ברשתות חברתיות זה יצירת תכנים ויראליים, כאלה שאנשים משתפים על הקיר שלהם ונותנים חשיפה נוספת למותג ללא תשלום. פרסום בפייסבוק של תכנים המעוררים רגש, או הנושאים ערך מוסף כלשהו שניתן לעודד ולפרסם הלאה זוהי אמנות לשמה, והיא דורשת גם ניסיון, אך גם מעין יכולת טבעית לקלוט דברים שיכולים לעשות באז.

זה יכול להיות סרטון מצחיק, או גרסה של בדיחה אינטרנטית כלשהי, או פשוט פוסט שכתוב כל כך טוב שאף אחד לא יכול להישאר אדיש אליו. ראוי לזכור שהכל נשכח מהר מאוד בעולם הפייסבוק, ולכן יש ליצור תכנים מוצלחים שכאלה דרך קבע.

שיווק באינטרנט עם הפנים קדימה – מה יוליד יום?

הנושא של שיווק ברשת חברתית משתנה ומתפתח כל הזמן, אך דבר אחד ניתן לומר בוודאות – הוא לא הולך לשום מקום. מה גם, שהתחרות בו הולכת וגדלה, משום שקשה מאוד לזכות בתשומת הלב של הגולשים באופן יומיומי. קידום ממומן בפייסבוק עוזר להישאר בתודעה, אך יש לשלב אותו עם פוסטים שזוכים לחשיפה אורגנית נאה.

שילוב בין שניהם וכן היכולת ליצור קהילה בעמוד והנכונות למצות עד תום את האפשרויות שמעניק האינטרנט, אלו הם הסממנים הטובים ביותר לעבודה מוצלחת של מומחה שיווק באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. היכולת לשלב בין כל הרשתות החברתיות הרלוונטיות וגם בין קידום האתר בגוגל – זו כבר מקצוענות יוצאת דופן.

לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות החברתיות מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9976279 

שיווק במדיה חברתית
המגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית

פוסט זה בבלוג דן במגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית, בוחן כיצד טכנולוגיות מתפתחות, התנהגויות צרכנים והתאמות בתעשייה מעצבות את הנוף. הוא מתעמק בהיבטים המשמעותיים כמו שיווק מותאם אישית, מסחר חברתי,

קרא עוד »
error: Alert: Content is protected !!
דילוג לתוכן