אופטימיזציה למנועי חיפוש, האם תגיות ה-Meta עדיין רלוונטיות?

אופטימיזציה למנועי חיפוש או באנגלית SEO.

אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא תחום הנוגע להתאמה של הגדרות ותכני האתר לאלגוריתם הסריקה של מנועי החיפוש השונים. התאמה של אתר מסייעת לקדם את דירוגו במנועי החיפוש ועשויה להציב את האתר לפני זה של המתחרים. אופטימיזציה של מנועי חיפוש נקראת באנגלית, Search Engine Optimization או בקיצור SEO.

התחום שהתחיל בתחילת שנות התשעים עם כניסתה של רשת האינטרנט לחיינו הפך במרוצת שלושים השנים האחרונות לתחום החם ביותר בכל הקשור לקידום אתרים. בתחילת הדרך אופטימיזציה של אתרים הייתה מנת חלקם של עסקים שהיה להם כסף רב להעסיק מתכנתי אתרים שיטמיעו את תכני האתר בצורה נכונה.

על המתכנת  היה לשלב בתגיות ה-meta בתוך אזור ראש המסמך נתונים כמו מילים אשר מתארות את הנושא העיקרי עליו מדבר האתר. בנוסף היה על בונה האתרים לשלב בתגיות הראש גם תיאור קצר של האתר אשר יופיע תחת מנוע החיפוש. תחום האופטימיזציה היה שייך למקצוענים שעיסוקם בניית אתרים לעסקים.

עם השנים השתכללו השיטות וכיום ישנם חברות שעוסקות רק בקידום אתרים ברשת. מנועי החיפוש כבר לא נשענים רק על תגיות ה-meta המוטמנות בראש העמוד. כיום סורקים מנועי החיפוש את כל העמוד ולומדים את הנושא מתוך התוכן.

מה שהיה נכון כבר לא תופס כשמדובר על אופטימיזציה של מנועי חיפוש.

תגיות ה-meta שבראש עמוד האינטרנט היו תפוח האדמה החם של קידום ברשת מסוף שנות התשעים ועד לאמצע העשור הראשון של שנות האלפיים. בתקופה זו היה ידוע שהאלגוריתם שמניע את מנועי החיפוש סורק את תגיות ה-meta וכך יודע לאילו תכנים לשייך את האתר. במקביל, מנועי החיפוש מדרגים אתרים לפי כמות הקישורים המפנים לאותו אתר.

על ידי שילוב הדירוג בסוג תוכן מסויים מסתדרות תוצאות החיפוש שאנו רואים על מסך במנוע החיפוש בתוך הדפדפן. אנשים רבים שהבינו את דרך פעולתם של מנועי החיפוש החלו להשתמש בתגיות הראש בכדי ״לנצל״ את התכונה הזו של מנועי החיפוש ובכך לקדם אתרים שלא בהכרח עוסקים בתחום שצויין בתגיות.

השינוי שהביאו חברות הטכנולוגיה הגדולות.

במחצית השניה של העשור הקודם מפעילי מנועי החיפוש ובראשם גוגל, התחילו להבין את גודל הבעיה כאשר אתרים הגיעו לדירוגים גבוהים מאוד אך בתחומים שאינם בסל התכנים שלהם. את הבעיה פתרו ענקיות הטכנולוגיה על ידי שיפור אלגוריתם החיפוש, דבר שגרם לכך שחשיבות תגיות ה-meta פחתה משמעותית. הפתרון היה לא פשוט אך יעיל, מנועי החיפוש סורקים את האתר ומנסים להבין מתוך התכנים במה עוסק אותו אתר.

הדבר הופך את תחום קידום אתרים לנושא מורכב מאוד, כיום עוסק התחום לא רק בהטמעה של תגיות ותיאורים נכונים אלא בשיפור התוכן והתאמתו לצורך ביצוע אופטימיזציה מתאימה. דירוג גבוה משמעותו גולשים רבים יותר, דבר שבסופו של דבר מתרגם לרווחים גבוהים וחשיפה ששוב מובילה לעוד לקוחות. וזהו מעגל הקסמים של הקידום ברשת.

לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות חברתיות מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9976279 

שיווק במדיה חברתית
המגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית

פוסט זה בבלוג דן במגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית, בוחן כיצד טכנולוגיות מתפתחות, התנהגויות צרכנים והתאמות בתעשייה מעצבות את הנוף. הוא מתעמק בהיבטים המשמעותיים כמו שיווק מותאם אישית, מסחר חברתי,

קרא עוד »
error: Alert: Content is protected !!
דילוג לתוכן