פרסום ביוטיוב - תוכן שעובד

למה לי לעשות פרסום ביוטיוב ?

מי שגולש ברשתות החברתיות, שזה בעצם כולם, ישים לב בנקל שלא ניתן לגלגל שלושה פוסטים ברצף מבלי להיתקל בסרטונים שממלאים את המסך בצבע וצליל ומהווים מוקד משיכה לקהלי היעד הרבים המשוטטים רשת.

שיווק ברשתות חברתיות בכלל ופרסום ביוטיוב בפרט הוא פרסום אפקטיבי במיוחד, הנשען על יכולות הפילוח וזיהוי הצרכים שמפעיל האתר על משתמשיו. מלבד פילוח של מין, גיל ואזור מגורים ביוטיוב יודעים לזהות את המשתמשים על פי תחומי העניין שלהם, הן על פי הגדרותיהם בעת ההרשמה והן על פי היסטוריית הגלישה שלהם באתר.

פרסום ביוטיוב בשל הפלטפורמה שונה מעט ומורכב יותר, פרסום ברשתות חברתיות אחרות מחייב ידע והבנה בהפקה של סרטונים. הפקה של סרטון מוצלח עשויה להפוך את ההפקה לוויראלית ואת החשיפה לעוצמתית במיוחד, כאשר הגולשים עצמם הופכים להיות המפרסמים של הסרטון וכפועל יוצא- של העסק.

לא די בהפקת סרטון בודד ויצירת קמפיין שיווק ופרסום ברשתות חברתיות, על מנת לנצל את מלוא כוחו של אתר יוטיוב. מלבד היות יוטיוב לאתר הסרטונים והתוכן הרץ הגדול ברשת, החל משנת 2006 יוטיוב הוא גם בן הטיפוחים של גוגל, שרכשה אותו תמורת 1.65 מיליארד דולר.

משמעות הדבר עבור הגולשים ובעיקר עבור בעלי האתרים שרוצים לראות את האתר שלהם מתרומם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, היא שקידום סרטונים ופרסום ביוטיוב יביא בהכרח גם לקידום בגוגל, המעניקה לו עדיפות.

הקמת פרופיל משתמש ביוטיוב מחייבת תחזוקה שוטפת, יצירה ושמירה על קשר עם הגולשים והמגיבים והעלאת תכנים חדשניים שיסייעו במיתוג העסק ופעילותו. מדובר בערוץ הרביעי בגודלו ברשת בהיקף פעילות חסר תקדים של שישה מיליון סרטונים חדשים מדי חודש.

גולשים המחפשים מידע ביוטיוב הם גולשים ממוקדים, מהירים וחדים שאינם מבטלים זמן בקריאת טקסטים ומעדיפים מידע שיוגש להם בכפית של זהב. מפרסמים שיודעים לקרוא את קהל היעד ולספק להם את המידע הרלוונטי ימצבו את עצמם כאוטוריקה בתחומם וימשכו אליהם קהלי יעד רלוונטיים בקלות.

נשמע משכנע – איך מתחילים?

כאשר ניגשים לעולם המורכב של פרסום ביוטיוב, ובכלל בכל הנוגע לפרסום באינטרנט, מומלץ מאוד להכיר את מערכת הפרסום המוצעת לכם. בדומה לפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, גם יוטיוב מציעה למפרסמים בה כלי ניתוח ומודעות מסוגים שונים – אותן זה הזמן להכיר. חושבים על שיווק ביוטיוב לעסק שלכם? בואו נתחיל בהכרה של סוגי המודעות הפרסומיות שיוטיוב מציעה:

  • TrueView Ads: אלו למעשה מודעות הפרסום הסטנדרטיות המוצעות באתר לטובת מיתוג עסקי. מפרסם ישלם עבור מודעות אלה אך ורק כאשר משתמש יצפה בהן מעל לפרק זמן של 30 שניות, או לחילופין – יבצע פעולה בדמות לחיצה על המודעה לטובת מעבר לאתר המפרסם. במודעה מסוג זה יוטיוב מאפשרת למפרסמים לעצבה על ידי הוספת לחצנים וכתיבה של טקסט מניע לפעולה. מודעות מסוג TrueView Ads מתחלקות לשני סוגים גם כן:
  • Video Discovery Ads: מופיעות כקישור ממומן בעמוד הבית של יוטיוב, תוצאות החיפוש ובעמודת סרטונים קשורים (Related Videos).
  • In-Stream Ads: מודעות אלו מופיעות טרם תחילת הצפייה בסרטון (ניתנות גם לעריכה). חמש שניות לאחר הפעלתן תינתן למשתמש אפשרות לדלג על המודעה (באמצעות לחצן Skip Ad). מאחר וניתן לדלג על מודעות מסוג זה, חשוב ליצור סרטון שיתפוס את הצופה כבר במסגרת אותו חלון זמן של אותן חמש שניות קריטיות. אתם צודקים, מדובר באתגר, אך באם תצליחו לעניין ולסקרן את הגולש באותן חמש שניות כך שיבצע פעולה כגון לחיצה על המודעה – הסיכוי להמרה גדל משמעותית.
  • Preroll Ads: מודעות פרסום ביוטיוב מסוג זה מופיעות לפני תחילת הסרטון, במהלכו או בסופו ולא ניתן לדלג עליהן. אורכן של מודעות אלו נע בין 15 ל-20 שניות וגם הן מאפשרות למפרסם לעורכן. מאחר ולא ניתן לדלג על מודעות מסוג זה, חשוב לשלב בהן הנעה לפעולה (Call-To-Action) ולהראות למשתמש את כוונתכם האמתית. שלא תטעו, מדובר באמנות של ממש, ואלו אשר ישלטו בה – יהנו מרווחים נאים.
  • Bumber Ads: סוג המודעות הקצר ביותר המוצע בפניכם – רק שש שניות אורכן. כן, שמעתם נכון – 6 שניות בלבד לטובת קידום ביוטיוב, זה כל הזמן שיש לכם כדי להציג את המוצר \ עסק שלכם. אנחנו יודעים, זה נשמע מאוד מאתגר אבל מבטיחים לכם שהדבר אפשרי באם יעשה שימוש מושכל ביצירתיות.

אוקי, הבנתי את סוגי המודעות השונות, אבל איך לפרסם ביוטיוב בצורה שהכי תתאים לעסק שלי? אני מניח שיש עוד גורמים שמשפיעים"

אמת ויציב (נזכיר שוב כי תחום ההתמחות הספציפי שלנו הוא – פרסום ביוטיוב)! השלב הבא הוא הבנת קהל היעד של המוצר \ שירות ובנייה של קמפיין רווחי במסגרתו נדאג שכל שקל שיוצא לא יהיה לשווא!

לאילו עלויות פרסום ביוטיוב אני יכול לצפות?

בכנות – עלויות פרסום ביוטיוב נעות ומשתנות על פי גורמים שונים, כפי שאתם בטח מבינים, כך שזריקה של מספרים באוויר לא תהיה אחראית מצדנו (או מצד אחרים). מכיוון שמערכת הפרסום ביוטיוב כה מתקדמת וכזאת המאפשרת להציג את המודעות לפלחי שוק ייעודיים למוצר שלכם בלבד, יש לחשב כראוי את התקציב על מנת שלא לזרוק כסף לפח על חשיפה רחבה מדי.

צוות המומחים שלנו ישמח לשבת יחד אתכם, להבין את פלח השוק אליו אתם מייעדים את המוצר \ שירות שלכם ולמקסם את פוטנציאל החשיפה בהתחשב בתקציב שעומד לרשותכם.

כאשר אתם מדברים על פרסום ביוטיוב, אך תעזרו לי למקסם את התוצאות?

על מנת למקסם ככל הניתן כל שקל שאתם מכניסים לקמפיין יש להקפיד על בנייה נכונה של אסטרטגיה, ומה הכוונה? סרטון איכותי ויצירתי + פילוח נכון של השוק = תוצאות איכותיות וממוקדות.

אומרים שתמונה שווה אלף מילים, נכון? אז אנחנו מבטיחים כי פרסום ביוטיוב שווה אלף תמונות (ואף יותר מכך), בוודאי כזה הנעשה במחשבה. בכל הנוגע לעולם הנרחב של פרסום ממומן ביוטיוב, הכרת סוגי המודעות הינו נדבך חשוב, אך לחלוטין לא העיקרי.

על מנת למקסם כל שקל שאתם מכניסים אל הקמפיין, יש לערוך סקר שוק ולהבין בדיוק לאילו קהלים המוצר \ שירות שלכם מיועד.

שיווק ביוטיוב לצד מיתוג עסקי הם תחומים הדורשים יצירתיות רבה, במיוחד לאור כמות התכנים והפרסומות הגדולה אליהם נחשפים משתמשים האתר על בסיס יום יומי.

אנו בפייס מרקטינג מתמחים בהפקת סרטוני תדמית, סרטוני ידע והעשרה וסרטונים וויראליים, אשר מספקים ללקוח את מבוקשו ומניעים לפעולת התקשרות ויוצרים לידים איכותיים ההופכים ללקוחות פעילים בעסק שלך.

לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות החברתיות מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9965269

בממשק הפרסום של יוטיוב, תוכל לקבוע את התקציב היומי שלך. אתה יכול לשנות אותו בכל זמן, כך שתוכל להתחיל בתקציב נמוך ולהגבירו לפי הצורך.

כן, יוטיוב מאפשר לך לפנות את הפרסומות שלך לקהלים מסוימים בהתאם לגיל, מגדר, תחומי עניין, מיקום גאוגרפי ועוד. זה מאפשר לך להגיע בצורה יעילה יותר לאנשים הרלוונטיים לעסק שלך.

בעזרת הכלים של יוטיוב, תוכל לעקוב אחר מגבלות התצוגה, היכולת להגיע לאנשים, הקליקים, קצב ההמרה ועוד. מדדים אלה מספקים הבנה ברורה של הביצועים של הפרסום ומאפשרים לך לבצע שיפורים לאורך הזמן.

כן, יש לך את האפשרות לקבוע מיקומים מסוימים לפרסומת שלך, בין אם מדובר בסרטונים מסוימים או בקטגוריות מסוימות. הדבר מאפשר לך להבטיח שהפרסומת שלך מופיעה בהקשר הרלוונטי ביותר לתוכן שלה.

דילוג לתוכן