פייסבוק

פרסום בפייסבוק

כולם באמת נמצאים בפייסבוק? כן! איך עובד הפרסום?

איך לעשות פרסום בפייסבוק?

הרשת החברתית הגדולה בעולם מציעה פלטפורמה מזמינה ונוחה לשימוש הכוללת לא פחות משני מיליארד משתמשים, מתוכם מעל ארבעה וחצי מיליון משתמשים מישראל. בעבור בעלי עסקים ומיזמים בישראל זו היא כמות בלתי נתפסת של משתמשים בעלי פוטנציאל להפוך ללקוחות משלמים, תוך אפשרות מיקוד ופילוח ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

פייסבוק מהווה תשתית לתצורת פרסום ושיווק חדשה. בעוד שבעבר מפרסמים נהגו להשקיע את משאביהם בעיתונות הכתובה, לשלם אלפי שקלים ולאבד שליטה על הקמפיין מיד עם פרסום המודעה, פייסבוק מאפשרת ניהול קמפיינים חכם וממוקד, תוך מעקב בזמן אמת אודות היקף החשיפה והתגובה של הגולשים, שליטה בקהל היעד ובהוצאה ויצירת לידים איכותיים המסייעים לעסקים להמריא

פרסום בפייסבוק יכול להתבצע במספר אופנים, בניהם קמפיינים ויראליים לצד פרסום ממומן בפייסבוק. על מנת להגיע להיקף חשיפה מרשים יש לשלוט בכלים השונים שמציעה הרשת החברתית כמו גם להכיר את שפת הגולשים והמשתמשים הפוטנציאלים. תוכן איכותי וגרפיקה ממותגת הם חלק מסל הכלים הנדרש לצורך ניהול עמוד פייסבוק עסקי, נוסף על השקעה של זמן וניתוח נתוני הגלישה והתגובות לדף ולקמפיין בזמן אמת.

אין כיום בעל עסק שיכול לוותר על שיווק ברשתות חברתיות בכלל ועל שיווק בפייסבוק בפרט. הפייסבוק בעצם מחליף וניתן לומר מעצים את שיטת "מפה לאוזן" הישנה והטובה שכל כך הרבה בעלי עסקים נהגו להיעזר בה. בעידן בו כולם מבלים אחוז ניכר מזמנם ברשת, ההמלצות, התגובות ורחשי הלב של הציבור עברו לשם אף הם.

ניהול פרסום בפייסבוק אינו מסתכם בהעלאת פוסטים ובניית קמפיינים וכולל נוכחות מאסיבית ויומיומית ברשת, תוך מיפוי וחדירה לקבוצות וקהלי יעד הרלוונטיים לעסק. אופן הקניה של הצרכן הישראלי השתנה לאין ערוך בעשור האחרון ואתו נולדו שיטות שיווק ברשתות החברתיות שנועדו לתת מענה ולשבות את לב הצרכנים.

על פי מה נקבעות עלויות הפרסום בפייסבוק?

לאחר שבעלי עסקים רבים השתכנעו (סוף סוף) כי פרסום בפייסבוק עובד, השאלה הראשונה שקופצת להם לראש נוגעת לעלות – ובצדק. חשוב להבין את העובדה הפשוטה כי התשובה לשאלת העלות אינה אחידה, וזאת פשוט מעצם העובדה שכדאי לענות עליה יש להבין את הגורמים ממנה מושפעת. אתם צודקים, תקציב הוא אכן מבין הגורמים העיקריים, אך הוא אינו לבד. באיזה סוג פרסום מדובר? מהו השוק בו אליו אתם מכוונים? על שאלות אלו ואחרות יש להשיב על מנת לקבל תשובה מבוססת יותר לעניין עלות הפרסום בפייסבוק.

מאחר ומאוד קל לקחת תקציב ו-"לשרוף" אותו ללא הגעה לתוצאות ממשיות אליהן ייחלתם, חשוב לבחור באנשי מקצוע אשר יודעים לקחת תקציב מסויים ולמקסם את התוצאות. זאת ניתן להשיג על טירגוט (Targeting) נכון של קהל משתמשי הפייסבוק אליו המוצר \ שירות שלכם פונה. על כן, במטרה לענות על השאלה כמה עולה פרסום בפייסבוק באופן התואם ביותר את המציאות, יש לערוך עבודה מקדימה. חשוב להבין כי מטרת קמפיין הפרסום הוא לעשות שימוש בכסף חכם (Smart money), כזה המשיג לכם את התוצאה הטובה ביותר.

"כלומר, במקום לזרוק כסף מיותר על קמפיין פרסום בפייסבק רחב מדי, אתם מדברים על פרסום מטורגט במיוחד לקהל אליו המוצר שלי מיועד?"

– כן, בדיוק!

בעלי עסקים זה הזמן להכיר את מערכת הפרסום של פייסבוק!

חושבים לפרסם את העסק באינטרנט? מתלבטים במה לבחור? אנחנו יכולים להגיד לכם בלב שלם שהבחירה באופציית פרסום בפייסבוק לעסקים תתברר כסופר משתלמת עבורכם. פייסבוק מאגדת לתוכה מנעד אוכלוסיה רחב, וכזה הכולל כמובן גם לקוחות פוטנציאליים עבור העסק שלכם. על מנת לסייע בביצוע חתכים של פלחי המשתמשים בפייסבוק, עומדת לרשותכם מערכת פרסום מתקדמת ויעילה המאפשרת לבעל העסק להציע שירות \ מוצר באופן מטורגט ביותר ובמטרה לחסוך כמו שיותר בעלויות. כיום, פרסום של מוצר או שירות בפייסבוק נחשב לפשוט מאשר בעבר, בזכות אותה מערכת המאפשרת להגיע למשתמשים בעלי פרופיל מסויים (לדוגמא, נשים בנות 40+ מאיזור המרכז המתעניינות ביוגה).

עם זאת, חשוב להבין כי בעוד ביצוע חיתוך נכון של קהלי היעד אשר ייחשפו למודעת העסק שלכן הינה חלק אינטגרלי מבניית הקמפיין, יש להשקיע מחשבה רבה בבניית מודעת מושכות ומניעה לפעולה – בין אם לרכישה, השארת פרטים או כל פעולה אחרת בה אתם מעוניינים. בזמן המודרני זה בו אנשים נחשפים לכמויות עצומות של מידע בפרקי זמן קצרים ביותר, קשה להגיע לידי פרסום בפייסבוק שהינו אפקטיבי. יש להקדיש תשומת לב רבה לבנייה נכונה של מודעה \ פרסום ייחודי וכזה התופס את עיני הגולש.

"לאחר בניית חתך האוכלוסיה בפייסבוק הפוטנציאלי המתאים ביותר לרכישת המוצר או השירות שלי, תבנו עבורי מודעה מושכת המניעה לפעולה?"

בהחלט, זהו בדיוק תחום ההתמחות שלנו!

הכירו את אמנות ניהול עמודי הפייסבוק

אחד מן התחומים העיקריים של עולם הפרסום ברשתות חברתיות הוא ניהול עמוד עסקי בפייסבוק. בשונה מהנהוג לחשוב, כלל לא מדובר על דבר שיש להקל בו ראש, ההפך הוא הנכון – מדובר בנושא המצריך הבנה עמוקה של המותג \ עסק לצד הבנה של פסיכולוגיית המשתמשים בפייסבוק. זה אולי נשמע שאנו מגזימים אך מיד נסביר את הכוונה שלנו. כפי שכתבנו לעיל, ובהתייחס לעולם הכללי של פרסום בפייסבוק.

משתמשי הרשת רגילים להיחשף לכמויות עצומות של מידע – וכאן בדיוק טמון האתגר. האתגר גדול עוד יותר כאשר מדובר על עמוד עסקי "אפור" אשר מטרתו למכור ולחשוף מוצר \ שירות לקהל פוטנציאלי. מומלץ מאוד לשים אקסטרה תשומת לב למספר נקודות:

  • העלו פוסטים איכותיים ונטולי שגיאות כתיב: אנשים למדו ולומדים כל העת לזהות איכות – הקפידו על כך והראו ללקוחותיכם שאתם משקיעים בהם.
  • זמינות: היו "שם" עבור הלקוחות שלכם. בין אם מדובר על תגובה לפוסט ביקורתי על מוצר \ שירות ובין אם מדובר על מענה מהיר להודעה פרטית.
  • שמרו על פעילות רציפה: לא אחת אנחנו נתקלים בעמודי פייסבוק עסקיים (של המותגים הגדולים ביותר) ריקים ושוממים, בהם מעלים פוסטים ללא כל מחשבה ובמרווחי זמן גדולים. יש לשמור על הפעלה רציפה של העמוד. הכוונה כאן היא "להרגיל" את הלקוחות שלכם לראות אתכם בפיד, ולאלו שבדרך –  שאתם מראים נוכחות. פרסום בפייסבוק עושים נכון – או לא עושים בכלל!

אנו בפייס-מרקטינג מספקים ללקוחותינו קידום בפייסבוק ושירות מלא בכל הנוגע לתחום שיווק ברשתות החברתיות, החל מהקמת עמוד עסקי תוך מיפוי החשיפה לחשיפה מקסימלאלית ללקוחות פוטנציאלים על פי חתכים, ניהול עמוד פייסבוק, בנייה וניהול קמפיינים, מענה לפונים ויצירת לידים, ניהול תוכן וגרפיקה.

לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות החברתיות מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9965269 

בממשק הפרסום של פייסבוק Ads Manager, תוכל לקבוע את התקציב היומי שלך. התקציב ניתן לשינוי בכל זמן, ותוכל לבחור בין תקציב יומי לתקציב לכלל הקמפיין.

כן, פייסבוק מציע כלים רבים לגישה ממומדת. תוכל לפנות את הפרסום לקהל על בסיס גיל, מיקום, תחומי עניין, התנהגות, היסטוריית רכישות ועוד.

כן, כאשר אתה מגדיר את הפרסום שלך, תוכל לבחור באילו מקומות הוא יוצג – בין אם זה בפיד החדשות, בסרטונים, בצד הימני של הדף, בInstagram (שבבעלות פייסבוק), בMessenger ועוד.

פייסבוק Ads Manager מספק לך מידע על ביצועי הפרסומות שלך. תוכל לראות מספר צפיות, קליקים, היכולת להגיע לאנשים, קצב ההמרה, ומידע אחר שיעזור לך להבין את הביצועים של הקמפיין.

דילוג לתוכן