האם מדיה חברתית באמת ממכרת ?

האם מדיה חברתית באמת ממכרת או שאנחנו פשוט נהנים מהקניות?

לאט לאט ברור לנו שאינטרנט הוא הזירה שבה אנחנו עומדים לנהל את רוב חיינו, גם אם יהיו דברים שלא נרצה בהכרח לעשות שם. האינטרנט הוא המקום שאליו עוברים תפקודים רבים, כמו קבלת שירותים מבנקים, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים, כך שלא פלא שגם אם אנחנו נרתעים מכך נמצא את עצמנו שם.

זוהי כנראה הסיבה שלפעמים נדמה לנו שאנחנו מתמכרים לאינטרנט, ובמיוחד מדיה חברתית ולאתרי קניות. יום אחר יום אנחנו מוצאים את עצמנו מעבירים לשם את רוב הפעילות החברתית שלנו, ואפילו העסקית.

המדיה החברתית היא הבית שלנו

גם מי שאין לו זמן רב לבזבז מוצא את עצמו מבלה לפחות בפייסבוק. מתברר שאתרים כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד אחרים הפכו להיות כבר אתרי קבע שלנו לביקור יומי. הזה לא אומר שאנחנו באמת מכורים למדיה חברתית אלא שפשוט התרגלנו לצורת תקשורת אחרת, וזה שינה לגמרי את הרגלי הצריכה שלנו. זה קורה משום שאמצעי התקשורת ואורח החיים משתנים, העולם כבר שונה ממה שהיה אפילו לפני עשר שנים.

אם פעם היינו יוצאים לסיבוב חלונות ראווה כדי לראות מה התחדש, ואם היינו מחכים לחדשות של שמונה בערב כדי לדעת מה קורה בעולם, היום אנחנו חיים דרך המלצות וזרימת מידע במדיה חברתית בעיקר. כאן, אנחנו מציעים לכם רעיון שונה לגמרי, שמבוסס על העובדה שעולם שבו אין לנו כבר הרבה סיבות לצאת מהבית כדי לקנות במחיר מופקע בחנויות הוא עולם שזקוק לתקשורת חדשה. זאת המדיה חברתית וזה בעיקר פייסבוק, שהפך לסופרמרקט של הכל מכל.

אבל, האם פייסבוק אמין מבחינת פרסום ושיווק?

כאמור, זהו עולם חדש שמוצא את רוב הקשרים האנושיים שלו דרך פרסום בפייסבוק של פוסטים אישיים, סיפורים מעניינים, תמונות שונות וחיפוש מותגים ונותני שירותים שונים דווקא שם. בין לבין אנחנו נתקלים בסוגים שונים של פרסום או שיווק בפייסבוק, רובו קידום ממומן. יש לכך כמה סיבות שהפכנו את פייסבוק למקום אמין עלינו לרוב, שמזרים אלינו מידע שימושי ולא רק שיחות ממכרות על רכילות וחדשות.

למה אנחנו סומכים על מי שמשווק בפייסבוק?

כולנו הפכנו למותגים שיש להם סיפור זה מכבר. בין אם זה רצון למצוא עבודה כשפוטרנו בגלל קיצוצים בגיל חמישים פלוס, ובין אם זה להפנות את תשומת הלב לסיפור נוגע ללב על מצוקה כלשהי. בין סיפור אישי לפוסט מצחיק אנחנו מוצאים לא מעט פרסומות ואף קידום ממומן של תכנים שונים, ומשום מה למרות שלפעמים הם מציפים אותנו אנחנו עדיין רואים בהם מקור אמין שטוב לנו. למה? בגלל כמה סיבות:

  • פרסום בפייסבוק מתרחש בסביבה ידידותית לנו שאנחנו יכולים לשלוט בה ולהישאר רק עם מי שמעניין אותנו מאוד, כמו חברת קוסמטיקה או אופנה שאנחנו רוצים לעקוב אחריהן.
  • קידום בפייסבוק נחשב יעיל משום שהוא מגיע למי שמחפש בדרך כלל ממילא את מה שאנחנו מפרסמים או רוצים לקנות, ולכן אנחנו מרגישים בני מזל שהנה המידע הגיע אלינו בקלות. לנו זה לא משנה שזאת תוצאה של אלגוריתם כלשהו, כי מה שחשוב זה שזה פתח בפנינו עוד אפשרויות מידע על מותגים שרצינו לדעת עליהם עוד.
  • אפילו קידום ממומן יכול להיחשב אמין. זה קורה משום שהיתרון הוא שאנחנו יכולים גם לתשאל אנשים ולקוחות בזמן אמת על החוויות שלהם. לא חייבים לקבל כל שיווק בפייסבוק כרלוונטי לנו, אבל הדיונים המעניינים בדפים העסקיים של חברות ומותגים שונים נותנים לנו מושג עד כמה אנחנו יכולים לסמוך עליהם.

לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות חברתיות או מדיה חברתית מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9976279 

שיווק במדיה חברתית
המגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית

פוסט זה בבלוג דן במגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית, בוחן כיצד טכנולוגיות מתפתחות, התנהגויות צרכנים והתאמות בתעשייה מעצבות את הנוף. הוא מתעמק בהיבטים המשמעותיים כמו שיווק מותאם אישית, מסחר חברתי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן