פרויקט קידום אתרים

מכשולים גדולים שכדאי להסיר כבר בתחילת פרויקט קידום אתרים

בחודש הראשון עבודת קידום אתר מתמקד ב 2 נושאים: מחקר מילים ודו"ח אופטימיזציה שמטרתו למפות את כל הבעיות שמפריעות לקידום האתר. בחלק מהמקרים מסתבר שלאתר אין הרבה בעיות. במקרים אחרים מתגלות תקלות מאוד גדולות שעלולות לפגוע בצורה משמעותית בקידום ואפילו להפוך אותו לבלתי אפשרי. הפעם אני רוצה לדבר על בעיות שלדעתי נחשבות לגדולות ברמה כזו שמצדיקה טיפול בהן כבר בחודש הראשון לקידום.

לא כדאי לקדם סאב דומיין 

האתר שלכם מחולק לכמה שפות. השפה האנגלית נמצאת על הכתובת הרגילה של האתר. למשל www.doogma-site.co.il  אבל שאר השפות, כולל העברית נמצאות על סאב דומיינים. למשל www.he.some-site.co.il . זה נכון שסאב דומיין הוא אתר בפני עצמו, אבל האם הוא נחשב לחזק ומשמעותי בעיני גוגל כמו הדומיין עצמו? לדעתי לא.

בזירות תחרותיות כאשר כל המתחרים שלכם נמצאים על הדומיין הראשי ולא על סאב דומיין, יהיה לכם מאוד קשה להתקדם, מכיוון שגוגל יתייחס אליכם לא כאל אתר ראשי אלא כאתר משני. חשוב כבר בתחילת הפרויקט להעדיף שהשפות ישבו על תיקיות ולא על סאב דומיין. אם אתם הקהל שלכם הוא ישראלי ושאר השפות הם רק למקרה שמישהו לא מבין עברית, אז הגרסה העברית שלכם צריכה להיות על הדומיין הראשי ושאר השפות על תיקיות. למשל www.doogma-site.co.il/en.

לבטל את ההבדל בתוכן בין המוביל לדסקטופ

שנת 2021 זו השנה בה כל האתרים ידורגו דרך גרסת המובייל שלהם. זה ברור לכולם: שימוש במכשירים הניידים גדול יותר מהשימוש במחשבים השולחניים. לכן יש חשיבות רבה לאתר מותאם למובייל. לצערי נתקלתי לא אחת במקרים בהם האתר היה מותאם למובייל, אבל בעל האתר בחר להציג את התוכן בצורה אחרת בגרסת הדסקטופ. למשל פחות מלל בצורה משמעותית בעמוד הבית לעומת גרסת הדסקטופ. זה עלול לפגוע במיקומי האתר שלכם. אפשר להציג את התוכן באופן אחר ומותאם למובייל, אבל אתם חייבים להציג את אותו התוכן, ללא שינוי גם במובייל וגם בדסקטופ.

להיפטר מפורומים לא פעיליםאתרים רבים כוללים פורומים כשריד עתיק מתחילת שנות ה 2000. זה נעשה במטרה לבנות קהילה ולהיות נגישים יותר ללקוחות. במסגרת תהליך שיווק דיגיטלי,  נתקלתי בלא מעט אתרים הכוללים פורומים שהפוסט האחרון בהם היה לפני 10 שנים. רוצים לתחזק קהילה? פתחו קבוצת פייסבוק. זה נכס לא פחות חשוב מהאתר שיכול להביא לכם לקוחות.

הפורומים שכן נשארו פעילים היום, הם בעיקר בתחומים רפואיים בהם המשתמש רוצה להיות אנונימי. אז אם יש לכם פורום באתר, עדיף להיפטר ממנו כי במקרים רבים הוא משמש כמקור לתוכן דל שפוגע בקידום האתר וסריקתו ע"י גוגל וגם מקור אליו בוטים נכנסים ומספימים. לא אחת גיליתי אצל לקוחות הודעות פורום של קידום אתרים אחרים שנכנסו לשם כדי לבנות קישורים ללקוחות שלהם. בסופו של דבר, כדאי להעדיף קהילת פייסבוק מאשר פורום שהשימוש בו הוא משהו שמרגיש מיושן ולא רלוונטי לימנו. אפילו המילה עצמה נשמעת עתיקה.

לבטל את שער הכניסה לאתר  עוד שריד מימי הביניים של האינטרנט. יש אתרים שרוצים לעשות רושם בכניסה הראשונית לאתר ולכן הם מציגים ללקוח עמוד מעוצב ומרשים שנראה ריק בהתחלה ואז נטענים עליו כל מיני אלמנטים. בקיצורהצגה. כדי להגיע לעמוד הבית צריך ללחוץ על כפתור כלשהו  מה שנקרא להרים את המסך. לא רק שזה מעצבן גולשים וגורש להם לעשות פעולה מיותרת, זה גם מכביד על טעינת האתר וכתוצאה מכך המיקומים עלולים להיפגע. הקפידו על טעינה כמה שיותר מהירה של האתר. אם תוך 2-3 שניות האתר שלכם עדיין נטען, הלקוח הפוטנציאלי יעבור למתחרים.

שיווק במדיה חברתית
המגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית

פוסט זה בבלוג דן במגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית, בוחן כיצד טכנולוגיות מתפתחות, התנהגויות צרכנים והתאמות בתעשייה מעצבות את הנוף. הוא מתעמק בהיבטים המשמעותיים כמו שיווק מותאם אישית, מסחר חברתי,

קרא עוד »
error: Alert: Content is protected !!
דילוג לתוכן