תביעות ומדיה חברתית? לא נורא כמו שחושבים.

תביעות ומדיה חברתית, לגמרי לא נורא כמו שחושבים

אחת הסיבות שבגללן אנשים נמנעים לעתים מלהשתמש בפייסבוק היא תביעות ומדיה חברתית עקב חוסר הבהירות והבורות שנוגעת לכללי פרסום בפייסבוק שנכונים לכל עסק. תביעות בגלל פרסומים במדיה החברתית בדרך כלל לא נוגעים לעסקים אלא אם כן חלה איזושהי הפרה בוטה מאוד ואין סכנות בדרך כלל למי שמשתמש בכללי קידום בפייסבוק שהם נכונים ומצייתים לאתיקה ולחוק.

נסקור כאן כמה מקרים שבהם מומלץ לבדוק כיצד אתם משתמשים בכלים שלכם בפייסבוק, כולל אפילו קידום ממומן, בצורה שעונה על כל הכללים ואינה חושפת אתכם כלל לשום סכנה שהיא. להפך, אפילו, תוכלו לשמש דוגמה להתנהלות נכונה של קידום או שיווק בפייסבוק שנעשה כמו שצריך וגם מביא תוצאות חיוביות.

פרסום בפייסבוק – החוקים העיקריים שיש לשים אליהם לב

  • פרסום חייב להיות חיובי – אנחנו לא אוהבים לקרוא דברים שליליים על עצמנו ואנחנו עוד יותר לא אוהבים לראות פרסומים שליליים על המתחרים. זה נראה לנו לא הוגן ולא לעניין גם בחיים הפרטיים. כל בעל עסק שינסה לקדם את עצמו בזכות פרסום שלילי ייתפס בצורה מאוד לא מחמיאה. חשבו על זה גם כאשר מנופפים במתחרים שלכם, והמשיכו להיות נדיבים וחיוביים. פרגנו כמו שהייתם רוצים שיפרגנו לכם, בין אם זה קידום ממומן ובין אם זה פרסום בפייסבוק בדף העסקי שלכם או של אחרים.
  • סבלנות וסובלנות – הפוסטים בפייסבוק והדיונים יכולים להיות מאתגרים מאוד לאנשים מתונים ומאופקים לא כל שכן גם לעסקים שרוצים מוניטין חיוביים בלבד. אין ברירה אלא לקדם בברכה את הפתיחות ואת היכולת לנהל דיונים ולנצל זאת לחיזוק התדמית שלכם כחברה פתוחה לביקורת ולהצעות, ידידותית, סבלנית המתרחקת מעימותים מיותרים. אלא אם כן מפיצים עליכם דברים מאוד ממוקדים נגדכם השתדלו להיות סבלניים וסובלניים. הדגישו תמיד שיש מקום לכולם באינטרנט בפרט ובעולם העסקים בפרט. זה נכון לא רק במענה ללקוחות שלכם אלא גם כאשר אתם או עובדים שלכם מדברים עליכם בדפים של אחרים או בקבוצות שונות.
  • זכויות יוצרים – זכויות יוצרים הן עניין סבוך מאוד אבל אפשר לפשט אותו בקלות על ידי בירור מראש. ככלל, יש לדעת כי כל קידום בפייסבוק שכולל חומר ששייך לאחרים ולא נמכר לכם או ניתנה לכם רשות מפורשת בכתב לעשות בזה שימוש מסחרי – אסור לכם להשתמש בו לצורך כך. יש מאגרי תמונות מקצועיים שמרשים להשתמש בתמונות שלהם לצרכים מסחריים חינם אין כסף ואפילו ללא מתן קרדיט ועליכם לברר זאת. בדרך כלל זה כתוב לצד התמונה או בדף שבו מצאתם אותה. כמו כן, שירים, סרטונים, תמונות היסטוריות, טקסטים וכל דבר שלא נוצר על ידכם או למענכם במיוחד נושא זכויות יוצרים. זה כולל גם חומר שמשותף בפייסבוק.
  • קידום בפייסבוק של חומר אישי של אחרים – אם מישהו השתמש במוצר שלכם ותייג אתכם בקשו ממנו רשות גם להשתמש בו בדף שלכם, למרות שבוודאי יביע נכונות לכך אם תייג אתכם מראש. אל תיקחו שום דבר כמובן מאליו. תוכלו להשתמש בזה לצורך קידום ממומן ועשיית רווחים רק אם תקבלו רשות. כל פרסום בפייסבוק שמשותף ברבים לציבור מיועד לשיתוף רגיל. שיתוף מסחרי לצורך שיווק בפייסבוק הוא כבר סיפור אחר שנושא זכויות יוצרים.

איש המקצוע שלכם כבר מיומן

כפי שראיתם, פרסום בפייסבוק הוא מקצוע שאפשר לעשות אותו נכון. יש קידום בפייסבוק שיכול להיות אורגני על ידי שיתופים ויראליים של חומרים מקסימים ואישיים ברשות, ויש קידום ממומן שאנשי המקצוע שלכם בוודאי מכירים את החוקים ויודעים כיצד לעשות זאת. בכל מקרה, ברור לכם כעת כי שיווק בפייסבוק הוא עניין פחות מפחיד ומסובך ממה שסיפרו לכם וממש לא חייבים להסתבך בגללו.

לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות חברתיות או תביעות ומדיה חברתית מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9976279

שיווק במדיה חברתית
המגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית

פוסט זה בבלוג דן במגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית, בוחן כיצד טכנולוגיות מתפתחות, התנהגויות צרכנים והתאמות בתעשייה מעצבות את הנוף. הוא מתעמק בהיבטים המשמעותיים כמו שיווק מותאם אישית, מסחר חברתי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן