האלגוריתם של הרשתות החברתיות- כיצד הוא עובד

כיצד עובדים האלגוריתם של הרשתות החברתיות?

ידוע לכל כי שיווק ברשתות החברתיות הוא בעל כוח והשפעה רבה. אולם, לא מעט תוהים כיצד בעצם עובד האלגוריתם של הרשתות החברתיות השונות הקיימות כיום. חשוב מאוד לדעת שלא כל מה שעובד לכם ברשת חברתית אחת, יעבוד לכם גם ברשת חברתית אחרת. לכל רשת חברתית מאפיינים מיוחדים ולכל רשת חברתית אלגוריתם אחר אשר פועל בצורה אחרת.

גם האלגוריתמים הקיימים בכל רשת חברתית, מצויים במגמה של שינוי והתפתחות תמידיים. כלומר, יתכן מאוד שגם מה שעובד לכם באותה הרשת החברתית בתקופה אחת, איננו יעבוד שוב בתקופה אחרת. לכן, חשוב מאוד לנסות להבין בטרם עוסקים בשיווק ברשתות החברתיות, יש צורך לבדוק עד כמה שזה אפשרי, כיצד עובד כל האלגוריתם של הרשתות החברתיות.

האלגוריתם של הרשתות החברתיות

האלגוריתם של פייסבוק

הייתה תקופה שבה אחוזי המעורבות בפייסבוק ירדו, בשל העובדה שלא הועלו ברשת הפייסבוק תכנים בעלי ערך מוסף או תכנים מקוריים, אלא התבצעו בעיקר שיתופים של תוכן שגולשים אהבו. כאשר פייסבוק זיהתה את אחוזי המעורבות הירודים, היא תכננה את האלגוריתם לקדם תוכן אשר קשור לתקשורת בין אנשים.

כלומר: ככל שיהיו יותר מעורבויות בפוסטים, ככל שיהיו יותר מותגים שאתם אוהבים בפוסטים שלכם, ככל שהתוכן שלכם יגרור אחריו תגובות ושיתופים, כך הוא יקודם יותר. קידום בפייסבוק על ידי האלגוריתם של הפייסבוק, יתבצע בעיקר כאשר האלגוריתם מזהה שיח.

האלגוריתם באינסטגרם

מכיוון שפייסבוק קנו את אינסטרגם, הגיוני מאוד שהאלגוריתם של הפייסבוק דומה לאלגוריתם של האינסטגרם. פרסום באינסטגרם מבוסס בעיקר על נראות ויזואלית, כלומר: על תמונות ולמרוצת זאת, ככל שרמת העניין שתיצרו בפוסטים שתעלו באינסטגרם תהיה גבוהה יותר, כך התוכן שלכם יקודם יותר. כמו כן, ככל שפוסטים רלוונטים יותר עבור אנשים, כך הם יופיעו בפיד שלהם. האלגוריתם של אינסטגרם בעצם עובד על הרלוונטיות של התוכן ועל המעורבות בפוסטים.

האלגוריתם של הטוויטר

האלגוריתם של הטוויטר מקדם תוכן כיום בהתאם למעורבות כגון: לייקים ותגובות על ציוצים וכן על רמת הפעילות של כל משתמש בטוויטר.

כיצד ניתן לקדם עסק ברשתות החברתיות בהתאם לאלגוריתמים שלהם

לאחר שהבנתם פחות או יותר על פי מה כל אלגוריתם של עסק חברתית מקדם תוכן ברשת החברתית, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם עבור שיווק ברשתות החברתיות בצורה חכמה:

  • כאשר זה נוגע עם פרסום באינסטגרם או פרסום בפייסבוק, כדאי מאוד לזהות את הטרנדים החמים ביותר ברשתות החברתיות הללו וליישם אותם בפרופיל העסקי שלכם. מה הכוונה? כיום לדוגמא גם באינסטגרם וגם בפייסבוק יש אפשרות לעשות שידורים חיים. מכיוון שמדובר בדבר חדש יחסית אשר הושק בפייסבור ובאינסטגרם, הגיוני מאוד שהאלגוריתם יקדם תוכן אשר מועבר בלייבים, על מנת להביא לתודעתם של הגולשים את האפשרות להשתמש בלייבים בפייסבוק או באינסטגרם. ככל שתיצרו יותר תוכן בלייבים, כך הם יקבלו חשיפה גדולה יותר. חשוב לזהות את הטרנדים בכל תקופה ובהתאם אליהם ליצור תוכן.
  • כדאי לזכור שמותגים מקבלים חשיפה גבוהה יותר ככל שיש מעורבות גבוהה יותר בדף העסקי שלהם. לכן, חשוב מאוד ליצור בעמוד העסקי תוכן, אשר יגרור מעורבות גבוהה מהגולשים המגיעים אל הדף. בין אם מדובר בתגובות, לייקים, שיתופים ועוד, הרי שזה טוב, יעיל ונחוץ מאוד.
  • יצירת סקרים- יצירת סקרים בדף העסקי שלכם, במיוחד טובים ומעניינים, זהו דבר אשר יוביל למעורבות גבוהה של הגולשים בדף. חשבו על רעיונות טובים לסקרים ויישמו אותם בפרופיל העסקי שלכם בצורה הטובה ביותר.
  • הכי חשוב שתהיו כמה שיותר רלוונטיים ברשת החברתית. ככל שהמסרים שלכם יהיו חדים יותר, טובים יותר, במקום הנכון ובזמן הנכון, כך תזכו למעורבות גדולה יותר ובהתאם לכך, לחשיפה משמעותית יותר של התוכן שלכם על ידי האלגוריתם של הרשתות החברתיות.

לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות חברתיות מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9976279 

שיווק במדיה חברתית
המגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית

פוסט זה בבלוג דן במגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית, בוחן כיצד טכנולוגיות מתפתחות, התנהגויות צרכנים והתאמות בתעשייה מעצבות את הנוף. הוא מתעמק בהיבטים המשמעותיים כמו שיווק מותאם אישית, מסחר חברתי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן