פרסום באינסטגרם- עולם של חשיפה ויזואלית

לכל מי שנהג לחשוב כי אינסטגרם הנה פלטפורמה המתחרה בפייסבוק, מדובר בחיבור בין שתי רשתות חברתיות בעלות פוטנציאל עצום ללא תקרת זכוכית, שנולד בשנת 2012 כאשר פייסבוק רכשה את אינסטגרם ושילבה כוחות של שתי רשתות חברתיות, במטרה להגיע לציבור משתמשים עצום ובפילוח מדויק.

פרסום באינסטגרם - פרסום שעובד!

האינסטגרם מציעה פלטפורמה חדשנית בעלת קהלי יעד צעירים אשר מאפשר לעסקים קטנים לפרסם על פלטפורמות של מותגי ענק תוך ניצול מקסימלי של תקציבים, קטנים וגדולים כאחד והגעה לדרגות חשיפה וקמפיינים אפקטיביים במיוחד.

בעצם פרסום באינסטגרם נשען על מאגרי המידע, הפילוח וממשקי העבודה של פייסבוק, מה שמספק ללקוחות המפרסמים חשיפה רחבה וקמפיינים ממוקדים תוך אפשרות ניהול בזמן אמת וקבלת נתונים אודות אחוזי ההצלחה של ניהול קמפיין באינסטגרם בכל רגע נתון.

שיטה זו מאפשרת לנהל טוב יותר תקציבי פרסום כמו גם ללמוד את השוק ואת הכלים המשפיעים עליו בכל זמן נתון.

שיווק ברשתות חברתיות הפך לתחום מקצועי בפני עצמו, הדורש ידע ומיומנות לצד היכרות עם הממשקים ונוכחות מתמידה ברשת. הקמה וניהול עמוד אינסטגרם עסקי אינה דומה לזו שמצריכה הקמת עמוד פרטי לצרכי הנאה ושיתוף חברים,

כבר משלב ההקמה יש להביא ראיה שיווקית ומקצועית, פילוח משתמשים ופניות ממוקדות להגדלת מאגר החברים לכאלה שעשויים להפוך ללקוחות משלמים.

האינסטגרם בהיותו רשת חברתית השמה דגש על וויזואליות, מציע למפרסם ליצור פרסומות במצב מאוזן המעניקות חוויה קולנועית, העלאת סרטוני פרסומת באורך של עד 30 שניות, Marquee- כלי פרסומי שנועד לחיזוק ובניית מותגים ומתאים לפרסומים קצרי טווח וממשקים משותפים עם החברה האם פייסבוק המולידים קמפיינים משותפים בעלי אפקטיביות מוגברת.

עם שלוש מאות מיליון משתמשים בעולם, ומתוכם כשני מיליון בישראל, אין בית עסק שיכול לבטל את אינסטגרם כרשת חברתית מובילה ובעלת פוטנציאל חשיפה עצום.

לאיזה סוג עסק מתאים פרסום באינסטגרם?

באופן שאתם ודאי יודעים, שיווק ברשת חברתית וכזה שהינו אפקטיבי, חייב לשלב בין מוצר ייחודי לבין קהל יעד רלוונטי. חשוב להבין כי קהל היעד של אינסטגרם הוא צעיר בעיקרו; נוער ואלו הנעים סביב טוח גילאים ממוצע של בין 20 ל-40. על כן, באם המוצר שלכם מיועד לקהל יעד מבוגר (או צעיר) יותר, מומלץ לפנות לפלטפורמות חלופיות כגון פייסבוק, יוטיוב או גוגל. עם זאת (!) באם המוצר \ שירות שאתם מציעים כן רלוונטי לטווח הגילאים הממוצע של הפלטפורמה – אתם עומדים להכיר מגרש פרסומי מרתק וזה הטומן בחובו פוטניצאל רווח גדול.

יוצאים לדרך – עוברים לחשבון עסקי

על ניהול קמפיין באינסטגרם להתחיל בהפיכת החשבון האישי שלכם לחשבון עסקי, מדובר בפעולה מאוד פשוטה שמסתכמת במספר לחיצות. להפיכת חשבונכם הפרטי לחשבון עסקי מספר יתרונות סופר-חשובים שיכולים להשפיע באופן מובהק על ההצלחה השיווקית של המוצר \ שירות שלכם:

  • עוקבים יכולים ליצור אתכם קשר בקלות רבה באמצעות לחיצת כפתור פשוטה.
  • חשבון עסקי מאפשר לכם לצאת לדרך עם פרסום ממומן באינסטגרם ללא הצורך להשתמש במערכת הפרסומות של פייסבוק.
  • תתאפשר לכם גישה למערכת הדוחות והאנליטיקה של אינסטגרם (Instagram Insights) בה תוכלו להתרשם מכמות החשיפות להן זכו הפוסטים שלכם ולאלו קהלים הגיעו. כך תוכלו להבין אילו תכנים \ מודעות רלוונטים יותר לעוקבים שלכם ולהגיע לידי פרסום באינסטגרם שהינו ממוקד יותר.

יצירת מודעות חכמות

בואו נודה על האמת, מודעות קלאסיות עובדות פחות ופחות ככל שהזמן עובר. יש מספר לא מבוטל של סיבות לכך ובינהן חשיפת משתמשי הרשתות החברתיות לכמויות עצומות של פרסומות ומודעות, שכולן (כמעט) נראות אותו דבר.

"רגע אחד, אז איך באמת תוכלו לעזור לי לבנות קמפיין פרסום באינסטגרם שיביא תוצאות איכותיות"?

  • עם יד על הלב, אנחנו טובים במה שאנחנו עושים. אנחנו לא אומרים שזה יהיה קל אבל מבטיחים להביא תוצאות איכותיות, ולא פחות חשוב – ממוקדות לקהל היעד הרלוונטי אליו אתם מכוונים את המוצר שלכם. טכניקה שאנחנו מוציאים כיעילה היא לא "לזרוק" את המוצר בפני הגולש, אלא ליצור מודעה מגרה היוצרת עניין ומפתה את המשתמש לביצוע פעולה (Teasing).

הכירו את סוגי המודעות שעומדות לרשותכם

אינסטגרם, בדומה לפייסבוק, הבינה מזמן כמה שיווק ברשת חברתית יעיל עבור מפרסמים, ומנסה כל העת להגדיל את היצע הכלים לשימושם. בעוד בעבר רק משתמשים אשר עקבו אחר העמוד שלכם יכלו לראות עדכונים ותמונות, כיום ובזכות פרסום ממומן באינסטגרם, מדובר בעולם אחר לחלוטין. ובמילים פשוטות, בתור מפרסמים תוכלו כיום לטרגט (Targeting) משתמשים וקהלים שאינם עוקבים אחריכם ובהם אתם רואים כלקוחות פוטנציאליים.

במערכת ה-Insights תוכלו לעקוב אחר פוסטים שקיבלו חשיפה אורגנית (שאינה ממומנת) גבוהה ולבחור להשקיע בהם על מנת להגדיל את החשיפה. כפי שהוזכר בתחילת המאמר, בזכות מערכת הפרסום הייחודית של אינסטגרם, תוכלו לשלוט באופן מדוייק וקפדני על תקציבכם.

ניהול קמפיין שיווק באינסטגרם מאפשר לכם לבחור מבין סוגי מודעות אלה:

  • תמונה: פוסט תמונה "רגיל"
  • וידאו: ממש כפי שזה נשמע, מודעה פרסומית המוגשת לגולש בתור וידאו
  • קרוסלה: מודעה המכילה טקסט לצד מספר תמונות בינהן הגולש יכול לדפדף (לדוגמא, מספר מוצרים)
  • Story: העלאת סטורי פרסומי (ניתן גם לבחור במודעה מסוג (Stories Canvas 

"בשורה התחתונה, איך אתם ממליצים לפצח את הנושא?"

  • קצת קלישאתי אבל נאמר זאת כך: פרסום באינסטגרם עושים בחכמה, או לא עושים בכלל. כל חברה יכולה לקחת מכם סכום כסף, מתוכו להפריש לתקציב ולהשקיע במודעות. אנחנו אוהבים לחשוב לפני שאנחנו פועלים, ומה הכוונה? להבין בדיוק לאיזה קהל המוצר \ שירות שלכם מיועד ולשלב זאת עם פילוח חכם של לקוחות פוטנציאליים. לאחר השלמת משימה זו – נתפנה לבניית אסטרגטיית השיווק הנכונה בשילוב התקציב שעומד לרשותכם.

רוצים לדעת כמה עולה פרסום באינסטגרם ? אנו בפייס מרקטינג, חיים ונושמים רשתות חברתיות, ומנהלים מסעות פרסום בכל סדרי הגודל והתקציבים עבור לקוחותינו.

שיווק ופרסום ברשתות חברתיות בכלל ופרסום באינסטגרם בפרט, אלו כלים שבניהול נכון יכולים להביא כל עסק לצמיחה חסרת תקדים ולהוליד באופן שוטף לידים איכותיים שהופכים ללקוחות נאמנים.

לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות החברתיות מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר077-9976279

דילוג לתוכן