פרסום ברשתות חברתיות

האם פרסום ברשתות חברתיות מועיל לקידום אורגני?

עוד לפני כעשור, האינטרנט לא היה "ביג דיל" כפי שהוא היום, מה שהביא לכך שהתחרות בין האתרים הייתה הרבה פחות חריפה ממה שאנו רואים כיום. כל רעיון לאתר – סביר להניח שכבר מומש בשלב זה או אחר ובמידה זו או אחרת של הצלחה. וכאשר מדובר באנשי מקצוע: התחרות גדולה אפילו יותר, פעמים רבות גם ברמה הלוקאלית (כי לא באמת ציפיתם שיהיה רק מעצב גרפי או מאמן אישי אחד בכל העיר שלכם, נכון?) ובגלל שהתחרות כל כך גדולה וכולם צריכים להתפרנס, הדרך הטובה ביותר לשמור על נראות ברשת היא דווקא באמצעות קידום אורגני לצד פרסום ברשתות חברתיות, מה שתמיד הולך יד ביד עם מיתוג עצמי. כיצד עושים זאת ואיך קידום ברשתות חברתיות מקדם את המטרות העסקיות?

באיזה רשתות חברתיות כדאי לקדם?

בכדי לבחור את מקום ושיטת הקידום בצורה שהכי מתאימה לבית העסק, יש לגשת לנושא פרסום ברשתות חברתיות מתוך הבנה מה זה יכול לתרום לטווח הארוך. מלבד פרסום בפייסבוק, ניתן לקדם מותגים, שירותים ואנשים בפלטפורמות נוספות, כגון אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין ועוד. בחירה במסלול נכון של פרסום ברשתות חברתיות תלוי בקהל היעד של האתר או המותג, והקהל שאליו פונים, כמו גם בנתוני גלישה מקומיים.

ניתן לומר בוודאות שרוב הכוח הצרכני היום בישראל מרוכז בפייסבוק, ולכן זוהי הרשת שבה פועלים הכי הרבה בהקשר של פרסום ברשתות חברתיות, משום שזה מבטיח את התמורה הרחבה ביותר במסגרת ניהול עמוד פייסבוק בצורה יעילה.

מה כדאי לפרסם בעמוד הפייסבוק?

לאחר שהתמקדנו בביצוע פרסום בפייסבוק, יש להבין מה בדיוק הולכים לפרסם, בגלל שלתוכן של העמוד העסקי יש השפעה רחבה על התפיסה של המותג על ידי הקהל, וטעויות בקריאטיב, שיתוף של חומרים לא מוסריים או שנוגדים את האמונה של רוב העוקבים בעמוד – כל אלה עשויים לגרום ליותר נזק מתועלת, ולכן גישה ביקורתית ומודעת לתחום ניהול עמוד פייסבוק הינה חיונית על מנת להגיע לתוצאות הרצויות. בין התכנים המתאימים למטרת פרסום ברשתות חברתיות ניתן למצוא את המרכיבים הבאים:

  • פוסטים הקשורים לפעילות האתר/המותג/איש המקצוע
  • חדשות מעניינות מהתחום שבו עוסק העמוד
  • אנקדוטות, תמונות מצחיקות וטקסטים מקוריים – כל מה שנכנס תחת ההגדרה של תוכן וירלי, כלומר משהו שיש לו ערך מעבר תחום הפעילות המוגדר, ויש סיכוי גדול שאנשים ישתפו אותו עם חבריהם, פשוט כי זה מגניב.

כיצד ניהול העמוד תורם לקידום האורגני מעבר לפוסטים?

מעבר לעבודה היומיומית של פרסום בפייסבוק, הליך הניהול של העמוד כולל גם אינטראקציה עם הגולשים בפומבי וגם במסגרת ההודעות הפרטיות. ניהול עמוד פייסבוק של מותג גדול או של איש מקצוע השואף לקדם את עצמו כולל מרכיבים רבים. גם באינסטגרם יש כיום יותר ויותר אינטראקציה, בזכות התכונות החדשות של האפליקציה, הכוללת סטוריז, אפשרות לשלוח סטוריז לקבוצות, הודעות פרטיות בתשובה לסטורי ועוד.

מהו הערך המוסף של ניהול עמוד פייסבוק?

לאחר שמבינים את כל הקשיים והפרטים החבויים בהליך קידום ברשתות חברתיות, מתבקשת השאלה – מה זה בעצם נותן? למעשה, הנראות בפייסבוק דומה לפרסומות בשלטי חוצות כפי שהיה פעם, אך עם מיקוד לאנשים שיש להם עניין בתחום הפעילות של העמוד, באמצעות ניהול פרסום בפייסבוק.

כל בית עסק יכול לשמור על הרלוונטיות שלו, לצבור מאגר של לקוחות קיימים לצד לקוחות פוטנציאליים ולהמשיך את ההתפתחות שלו במקביל גם בעזרת קידום אורגני באתר (בעזרת פרסום ברשתות חברתיות של התכנים מהאתר אפשר לשפר את הדירוג שלו במנועי החיפוש) ובאופן כללי, אם פעם היה מספיק להופיע בגוגל, היום אם תחום הפעילות מתאים לצרכנים בני 18-40 ואתה לא חזק בפייסבוק, אז אתה לא קיים.

לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות חברתיות מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9976279 

שיווק במדיה חברתית
המגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית

פוסט זה בבלוג דן במגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית, בוחן כיצד טכנולוגיות מתפתחות, התנהגויות צרכנים והתאמות בתעשייה מעצבות את הנוף. הוא מתעמק בהיבטים המשמעותיים כמו שיווק מותאם אישית, מסחר חברתי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן