איך לבחור את יוצרי התוכן הטובים ביותר לטיקטוק?

טיקטוק הינה הרשת החברתית המדוברת ביותר כיום. בסוף שנת 2021 , היו לטיקטוק מעל 1.2 מיליארד משתמשים ברמה הגלובלית ומאז המספרים רק עולים.

הפופולריות של טיקטוק נבנתה בהדרגתיות ככל שיותר ויותר אוכלוסיות שונות הצטרפו אליה. בהתחלה היו אלה הצעירים בני 14-18 הגולשים הפעילים ביותר , שאימצו את הרוח הטיקטוקית עם כל הליפסניק והאתגרים (Challenges ) הויראליים ולאט לאט הצטרפו אליהם דור ה-Z והמבוגרים יותר.

אנשי הפרסום של מותגי הענק התחילו להבין את הפוטנציאל המטורף בטיקטוק , שנשענת על  משפיענים ברשת או בשפה הטיקטוקית יוצרי תוכן. יוצרים אלו חיים ונושמים אינטרנט והם מעלים סרטוני וידיאו חדשים כל שבוע, בתחומים שקרובים לליבם או שהם מתמחים בהם.

לאט לאט הכוח בפלטפורמה עבר ליוצרי התוכן המוצלחים ,בעלי מאות אלפי עוקבים ונולדו הדור החדש של גיבורי הרשת. יוצרי תוכן אלו הפכו להיות מחוזרים על ידי מפרסמים רבים שחיפשו להגיע לקהלים חדשים, והצעות עבודה רבות לא פסקו להגיע.

מהי קהילת יוצרי התוכן של טיקטוק?

קהילת יוצרי התוכן של טיקטוק (TTCM) הינה קהילה סגורה שיושבת בדומיין שונה ונפרד מחשבון הטיקטוק לעסקים. על מנת להתקבל ליחידה המובחרת של יוצרי העל , בפלטפורמה כל יוצר תוכן צריך לעמוד בקריטריונים הבאים :

  • מעל גיל 18
  • פירסום מעל 3 סרטוני וידיאו ב-28 יום האחרונים
  • קבלה של מעל 100 אלף לייקים על הסרטונים בחודש האחרון.

אפשרויות העבודה המשותפת עם יוצרי התוכן

אפשר להגיד שניתן לחלק את סוג העבודה המשותפת עם יוצרי התוכן ל-2 סוגים עיקריים:

  • הסוג הראשון של הפעילות , היא פעילות הפצה של תוכן על ידי יוצר התוכן כאשר בפעילות זו , המותג המפרסם משתמש ביוצר התוכן כמו אפיליאציה . הוא נותן וידיאו מוכן שהוא יצר

מראש ומבקש מבעל חשבון הטיקטוק שיעלה אותו לערוץ שלו בתמורה לשכר.

  • אפשרות נוספת יותר עדיפה , היא להשתמש ביכולות של יוצר התוכן , ליצור סרטון אישי, בסגנון שלו , שבו תוך כדי הסרטון , תהיה המלצה על המוצר או השירות של המותג.

ככה המפרסם מקבל את 2 העולמות : קהל שבוי , ו-סטודיו שיוצר תוכן רלוונטי לקהל המטרה.

איך עובדת ההתקשרות עם יוצרי התוכן

טיקטוק מאפשרת לבעלי עסקים ליצור קשר עם יוצרי תוכן בצורה קלה ומהירה. אפשר להקים קמפיין במערכת ולכתוב בו את כל הבריף המתאים לפרסום. לאחר מכן אפשר לצרף לאותו קמפיין עד 100 יוצרי תוכן פוטנציאליים לקריאת הבריף ואז להציע להם להצטרף להפקה.

זהו מודל של "שלח לחמך על פני המים" כאשר יוצרי התוכן צריכים לאשר או לסרב להצעה תוך 7 ימים לפני שהיא הופכת להיות לא בתוקף.

המחיר נקבע או במשא ומתן לפי ההבנות שיש בין בעל העסק ויוצר התוכן או נקבע על ידי יוצרי התוכן מראש לאלו שפחות אוהבים את הפינג פונג הזה.

יוצרי התוכן הטובים ביותר לטיקטוק

איך לבחור נכון?

בקהילת יוצרי התוכן המובחרת יש מעל 400 אלף יוצרי תוכן טובים יותר או פחות. המבחר הוא אינסופי וקשה מאוד למצוא את יוצר התוכן האופטימלי עבורך ללא ניסוי וטעיה.

החיפוש היום הוא ידני ולא אוטומטי , כאשר ניתן לחפש בשורת החיפוש יוצרי תוכן לפי מילות חיפוש או לפי שמות של היוצרים. כאשר מחפשים לפי מילות חיפוש אפשר להקליד מילות חיפוש שמתארות את הסרטונים , את הקטגוריה שאליה משויכים הסרטונים או ההאשטגים של הוידיאו.

בנוסף טיקטוק מאפשר מידע מקיף על כל יוצר תוכן ועל הביצועים של הסרטונים שלו. אם נכנסים דרך המערכת של TTCM  לפרופיל ספציפי , ניתן לראות כמה מטריקות לגביו:

  1. כמה עוקבים יש לו
  2. ממוצע צפיות בכל הסרטונים ב-28 יום האחרונים
  3. כמות אינג'מנט יש לו בסרטונים האחרונים (לייקים , שיתופים, תגובות) ואיך הוא ביחס ליוצרי תוכן דומים.
  4. אחוז מהגולשים צפו בתוכן שלו עד סוף הסרטונים
  5. כמות לייקים ושיתופים לכל סרטון וכדומה.

יוצרי התוכן הטובים ביותר לטיקטוק

בנוסף יש ניתוח כולל של קהל העוקבים של כל יוצר תוכן שנותן לנו עוד אינפורמציה על מדדים חשובים כמו : מאיזה מדינות יש לו עוקבים , מה הגילאים של הצופים ומה הפיזור של כל שכבת גיל, כמות עוקבים נשין מול גברים ועוד המון פרמטרים מעניינים.

מכל עשרות המדדים הללו , אנחנו ממליצים לכם לשים לב לכמה מטריקות חשובות:

  1. הסתכלו על הגרף של הצטברות העוקבים של יוצרי התוכן. האם יש פה עלייה הדרגתית קבועה מחודש אחד למשנהו? האם הוא/היא התחילו רק לאחרונה לצבור מאות אלפי עוקבים ויש פה פוטנציאל להגיע ליוצר תוכן שבקרוב יעבור את המיליון עוקבים (אז המחיר שלו היום הוא ממש מציאה)
  2. האם יוצר התוכן מאופיין בכמות צופים די קבועה ברוב הסרטונים או שיש לו אחד או שניים שהיו מאוד ויראליים והרבה מעט סרטונים עם כמות צפייה נמוכה
  3. מה הסגנון של יוצר התוכן ? תוכן מקורי שהוא מעלה על ידי הפקת תוכן או יותר תנועות שפתיים על שיר מוכר?
  4. מי קהל היעד שלו ? האם הוא מדבר על נושאים מגוונים ושונים או יש תחום שהוא מתמקד בו יותר?

לסיכום,

כמו בחיים, אין אפשרות לדעת מראש מה יצליח בפרסום בטיקטוק  ומה יסתיים בכישלון חרוץ. אנחנו ממליצים לדבר טלפונית או בזום עם כל יוצר תוכן ולראות האם אתם מרגישים שחיבור בינכם יכול להיות חיבור מוצלח WIN-WIN לכולם. ואם כן לנסות להתעמק בלהבין מה עבד בעבר, לאותו יוצר, בשאיפה שתוכלו ליצור ביחד את העתיד.

בטיחות אינטרנטית
כמה חשובה בטיחות אינטרנטית?

אנחנו חיים בעולם בו הכול מתנהל באינטרנט. אנחנו מדברים בענייני עבודה ועניינים אישיים דרך תוכנות שונות, מבלים ברשתות החברתיות וחושפים בהן את חיינו ולמעשה כל החיים שלנו כמעט דיגיטליים. בעידן

קרא עוד »
דילוג לתוכן