רזי הלינקדאין: האם הרשת החברתית היא למחפשי עבודה בלבד?

כשאתם משוחחים עם עובדי הייטק, קרייריסטים ובעלי עסקים, הרבה פעמים אתם שומעים מהם שהם מעדיפים את רשת לינקדאין. בכלל, הנתונים מראים שככל שמדובר באנשי קריירה בכירים או אנשי מפתח בארגונים, הם מבלים הרבה יותר שעות ברשת החברתית הזו על פני רשתות חברתיות אחרות. כל זאת, בעוד שחלק גדול מאוד מהעסקים כמעט ולא מכיר את לינקדאין וברוב המקרים הפרופילים האישיים שלהם ברשת החברתית אינם מתוחזקים ולא מעודכנים.

הדיונים בלינקדאין גם אם לא נוגעים ישירות לחיפוש עבודה, הם מקצועיים מאוד ותוכן הנוגע לקריירה, הצלחה עסקית ועסקים בכלל, זוכה להתעניינות וחשיפה הרבה יותר משמעותית בהשוואה לפייסבוק.

אורגני או ממומן?

בעוד שהאלגוריתם של פייסבוק בשנים האחרונות מעניק הרבה פחות חשיפה אורגנית, גם לפוסטים שעולים מפרופילים פרטיים, כדי לעודד שימוש בקידום ממומן, בלינקדאין המצב שונה.

פוסטים בפרופילים פרטיים בלינקדאין, אם יעלו עם תמונה אישית וייצוגית וזווית מעניינת ומחדשת, יכולים לזכות בהרבה מאוד לייקים וחשיפה אורגנית. כל זאת בכפוף לבניית רשת ענפה של חברים ויעדיף שגם עוקבים דרך מעבר לפרופיל מסוג קריאייטור מוד.

יתרון נוסף של לינקדאין הוא שאתם יכולים לצבור עד 30,000 חברים! זאת לעומת פייסבוק שמאפשרת לכם להגיע למגבלה של 5,000 חברים בלבד. עבור עסקים היתרון הזה הוא משמעותי מאוד. הם יכולים להפוך לחברים של כל לקוח פוטנציאלי כמעט.

אז פרסום בלינקדאין לא מתחיל דווקא בהוצאת כספים אדירה על פרסום ממומן. אתם יכולים להתחיל דווקא עם האפיק האורגני, אחרי שתראו כי טוב, תוכלו להחליט להשקיע כספים בעמוד העסקי כדי לייצר קמפיינים.

פרסום ממומן בלינקדאין ידרוש מכם הרבה יותר מקצועיות ושפה קריאייטיבית נכונה כדי לפנות עם המסרים הנכונים לבעלי עסקים גדולים וקטנים. הקהל בלינקדאין מקצועי יותר ולכן פרסום שכולל הבטחות מפליגות ולא מציאותיות לגשם של לידים, יעבוד הרבה פחות טוב. לעומת זאת, הצגת תועלות ויכולות מקצועיות תעבוד הרבה יותר טוב.

בניית רשת קשרים ספציפית עם קהל היעד

יתרון נוסף ומשמעותי הוא שבלינקדאין אתם יכולים לבחור לשלוח בקשות חברות, ללקוחות שאתם רוצים לגייס וגם לפי בעלי המקצוע המשפיעים בארגון. למשל, נניח שאתם בעלים של חברה ואתם מעוניינים שמי שיחשפו לתוכן שלכם, הן מנהלות ומנהלי משאבי אנוש. אתם יכולים לשלוח בקשות חברות לאותם אנשים דרך חיפוש ספציפי של עיסוק. אכן, לא כולם יאשרו את הבקשות שלכם, אבל זו דרך מעולה לטרגט את קהל היעד שלכם בדרך למשפך.

הפרסום האורגני בלינקדאין מאפשר לכם לייצר פוסטים שמעניקים ערך לקהל היעד הספציפי שאתם הולכים ומגדילים, כך גם אתם בונים לעצמכם "מיתוג אישי" בקרב קהל המטרה. ייתכן מאוד שאותם האנשים שראו את הפוסטים שלכם, יפגשו אתכם בכנס או שוב בעת פרסום ממומן או דרך המלצה של חברים. הרי ברור שכאשר הם יחשפו אליכם פעם שנייה או שלישית האמון שלהם בהכרח יתחזק.

לינקדאין היא פלטפורמה מעולה לבניית משפך שיווקי יעיל במיוחד בעולמות B2B שהרי מי שנמצאים בלינקדאין הם בעיקר מקבלי החלטות ובעלי עסקים, או בעלי מקצועות משמעותיים. לכן אם יש לכם מוצר שירות או כזה שפונה אך ורק לבעלי עסקים וחברות, ככל הנראה שחלק מסוים ממאמצי השיווק שלכם צריך להיות מופנה לרשת החברתית. אם אתם לא שם, אז הדבר הכי חשוב הוא פשוט להתחיל עם טיוב והשבחת הפרופיל הפרטי שלכם, תוכלו כמובן לחפש פרופילים שנראים לכם מושקעים ולהכין את התוכן של הפרופיל בהתאם.

גם אם אתם בעלי עסקים, עליכם להשקיע בפרופיל לינקדאין איכותי, שכן לקוחות פוטנציאליים בהכרח יבחנו את הקריירה המקצועית שלכם, הידע והניסיון המקצועי. בכלל מי שיש לו נוכחות דיגיטלית מושלמת על פני כמה וכמה פלטפורמות, עסקים מבינים שמדובר בבעל עסק רציני והאמון שלהם עולה.

בטיחות אינטרנטית
כמה חשובה בטיחות אינטרנטית?

אנחנו חיים בעולם בו הכול מתנהל באינטרנט. אנחנו מדברים בענייני עבודה ועניינים אישיים דרך תוכנות שונות, מבלים ברשתות החברתיות וחושפים בהן את חיינו ולמעשה כל החיים שלנו כמעט דיגיטליים. בעידן

קרא עוד »
דילוג לתוכן