כמה חשובה בטיחות אינטרנטית?

אנחנו חיים בעולם בו הכול מתנהל באינטרנט. אנחנו מדברים בענייני עבודה ועניינים אישיים דרך תוכנות שונות, מבלים ברשתות החברתיות וחושפים בהן את חיינו ולמעשה כל החיים שלנו כמעט דיגיטליים. בעידן בו רשתות חברתיות הפכו כמעט לכלי עיקרי שלנו לניהול קשרינו החברתיים, מה הפלא שיש לנו גם צורך להשיג אינטרנט מאובטח ותוכנות שישמרו עלינו מפני סכנות ברשת? אילו סכנות נמצאות ברשת ומה כדאי לעשות כדי להתגונן מפניהן? כדאי לך להמשיך לקרוא את הכתבה הזו. 

התנהלות דיגיטלית זהירה

אין מנוס מהתנהלות עם רשתות חברתיות ובטח שלא כאשר הן מהוות את המקור העיקרי שלנו לתקשורת עם אנשים אחרים. אלה לא רק הילדים ובני הנוער, פייסבוק, טוויטר, טיק טוק ואינסטגרם הם כלים חברתיים כמו שהם כלי עבודה של רבים. האם כשאנחנו בחו"ל מתלהבים מחוף הים זה בטוח לשלוח תמונות ולהצהיר שאנחנו לא בבית? התשובה היא כן, אך רק אם את התמונה יכולים לראות רק חברים מאושרים על ידנו. 

צריך להבין שברשת יש תמיד מי שמחפש לעשות משהו עם המידע שאנחנו מפיצים, לרוב לא משהו טוב. אם בעבר פורצים היו מסתובבים בלילות כדי לחפש אחר בתים ריקים וחשוכים, היום הם נמצאים אונליין, מאתרים את אותן המשפחות שמפרסמות את עצמן ברשת ומספרות שהן נמצאות רחוק מהבית. 

תוכנות זדוניות ווירוסים

ישנן לא מעט תוכנות זדוניות שמחכות למחשב שלנו מעבר לפינה. לחיצת כפתור, פתיחת מייל או פתיחת קישור שנשלח מחבר יכולים במהרה להפוך לווירוס שמחריב את המחשב ולא מאפשר בו עבודה תקינה. וירוס הוא קובץ שנכנס למחשב ועושה בו שמות, הוא יכול לגרום לנזקים שונים, לנעול את המחשב לגמרי או להוביל לכך שלא נוכל לעשות בו שימוש. אחד הפתרונות למצבים אלו הוא אינטרנט מאובטח באמצעות תוכנות אנטי וירוס מתקדמות אשר שומרות על המחשב. לא מדובר רק על וירוסים שגורמים לנזקים למחשב, באמצעות רשתות חברתיות ניתן להכניס גם וירוסים שיגרמו לכך שמידע יחסם, שיהיו דרישות כופר ושלא תהיה לנו גישה לחומרים רגישים ופרטיים במחשב. 

אז מה ניתן לעשות? 

כל מי שעושה שימוש בסוגים שונים של רשתות חברתיות חייב להיות מודע לסכנות שנמצאות ברשת. אם מבקשים ממך מידע, שולחים לך קובץ לא מוכר, שולחים לך קישור שלא נראה לך קשור למשהו, כדאי לבדוק פעמיים לפני שפותחים אותו. מומלץ שלא לענות למיילים מאנשים לא מזוהים, ובעיקר כאשר אלה טוענים שיש להם ירושה או כסף לתת, גם אם מדובר בפנייה שנראית לגיטימית לגמרי – אם לא מכירים לא עונים. לעיתים די בפתיחת קובץ או מייל כדי לגרום לנזק אדיר למחשב או לנעילה שלו ולדרישת כופר. רצוי שבבית יהיה אינטרנט מאובטח, ומה זה אומר בפועל? כדי שיהיה אינטרנט מאובטח יש לבחור בתוכנות אנטי וירוס מתקדמות, בדרך כלל בתשלום שנתי של כמה עשרות שקלים, ובכך ניתן ליצור חומת הגנה למחשב ולפרטים השמורים בו. 

רוצה להבין עוד על התחום ולדעת אילו סכנות אורבות לך מעבר לפינה? באתר אינפורמט ניתן למצוא את כל המידע אודות הסכנות באינטרנט ודרכי ההתמודדות עמן. המאמר נכתב באדיבות חברת אינפורמט

error: Alert: Content is protected !!
דילוג לתוכן