שיווק דיגיטלי: כך מרוויחים היום כסף!

עולם השיווק מתאפיין בשינויים הרבים שחלים בו ובתכיפותם. השינוי המשמעותי ביותר אירע בשני העשורים האחרונים, עם תחילתו של עידן הדיגיטל, בו השיווק הישן, המסורתי והמוכר פינה את מקומו לטובת תחום מתקדם, טכנולוגי וחסר גבולות – השיווק הדיגיטלי.

עם כניסתה של האנושות לעידן הדיגיטל, הקפנו עצמנו במגוון מכשירים טכנולוגיים, המאפשרים לנו תקשורת מיידית, רציפה ואין סופית, עם כל אחד, מכל מקום ובכל שעה. יכולות אלה, הממשיכות להתפתח השפיעו על תחומים רבים בחיינו האישיים והמקצועיים. אחד התחומים שהושפע באופן משמעותי ביותר הוא תחום השיווק.

מהו השיווק המסורתי?

תחום השיווק מוגדר כפעילות שמטרתה קידום מוצרים, שירותים ורעיונות, למטרת מכירתם לקהל היעד או החדרתם לתודעתו. תפקידו של איש השיווק בסופו של דבר הוא ניהול הביקוש למוצר או השירות המשווקים באמצעות מספר פעילויות מקובלות:

פרסום – יצירת חשיפה חיובית על ידי קידום המיזם בפלטפורמות הפופלאריות כדוגמת קידום האתר במנוע חיפוש גוגל או הקמת עמוד עסק בפייסבוק.

קד"מ – פעילות קידום מכירות באמצעות מבצעים, הנחות, מתנות ותמריצים, שתפקידם להניע את הלקוח הפוטנציאלי לרכישת המוצרים או השירותים המוצעים.

יח"צ – יצירת חשיפה באמצעות מתן חסות או שילוב המוצרים והשירותים באירועים בעלי חשיפה. פעילות זו נעשית לעיתים כשיתוף פעולה בין הצדדים המעורבים ולא בהכרח בתשלום כספי.

פניה ישירה לקהל היעד – שיווק באופן ישיר ללקוחות, פנים אל פנים במטרה לבצע מכירה ישירה ומיידית במקום בפעילות.

כחלק מהפעילות השיווקית, נדרש מאיש השיווק לגבש אסטרטגיות ותוכניות פעולה עתידיות ולעדכן אותן בכל עת בהתאם לשינויים בסביבה התחרותית: מיתוג, מיצוב, מחקרי שוק, אפיון קהל היעד ופלח השוק של העסק, הגדרת מקומות הפעילות השיווקית, קביעת מחירים, קביעת פעילויות השיווק בכל עת ועוד.

משיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי

על אף הפעילות הרבה והמגוונת שנדרשה מאיש השיווק המסורתי, פעילותו הייתה מוגבלת ותחומה, גם אם במידה מסויימת, באזור הפעילות, בנפח הקהל ובשעות הפעילות. עם הגעתו של עידן הדיגיטל שונה השיווק המסורתי לבלי היכר ופרץ את כלל הגבולות.

בעולם בו ניתן לפנות בקלות, במהירות, בזול ובשלל אמצעים, לכל אדם, בכל מקום ובכל שעה הפך תחום השיווק לאחד המקצועות הנדרשים ביותר לכל עסק המעוניין להתאים עצמו למציאות העכשווית. השילוב של האינטרנט הזמין לכל, עם תרבות האינסטנט והמידע הרב המועבר לכל אדם בכל רגע נתון, יצר שיווק מסוג אחר לגמרי: השיווק הדיגיטלי.

השיווק הדיגיטלי נועד ללוות את העסק בעולם המקוון ולהתמודד עם הצורך להתאים כל פעילות ואסטרטגיה עסקיות הן לסביבה האמתית והן למרחב הוירטואלי, המשתנים ללא הפסק ולתחרות הרבה על תשומת ליבו של קהל היעד בהם. השיווק הדיגיטלי כולל את מגוון הפעילויות האינטרנטיות שנועדו לקידום העסק:

בניית אתר אינטרנט – כיום, מחוייב כל עסק בנוכחות ברשת. בעידן בו כל לקוח פוטנציאלי פונה באופן אינסטינקטיבי לרשת בחיפוש אחר כל מוצר או שירות נדרשים, על כל בעל עסק להפגין נוכחות במרחב האינטרנטי לשם יצירת חשיפה וחשוב מכך – למטרות שיווק ומכירה.

קידום אורגני וקידום ממומן – הנוכחות באינטרנט בפני עצמה אינה מספקת, במציאות בה גם המתחרים נוכחים ופעילים במרחב הווירטואלי. לכן, נדרשת יצירת בולטות על פני המתחרים והסבת תשומת ליבו של קהל היעד למוצר והשירות המשווקים. לשם כך מתבצעות פעילויות קידום אורגני (מבוססות תוכן) וקידום ממומן (מבוססות תוכן והשקעה כספית), ליצירת בולטות.

פעילות ברשתות החברתיות – הרשתות החברתיות שכבשו את עולמנו התאימו עצמן גם לתחום השיווק הדיגיטלי ומאפשרות לכלל העסקים ליהנות מחשיפה ממוקדת לקהל היעד באמצעות מגוון אמצעים, שיטות וכלים.

תוכן – התוכן הכתוב והנראות הפכו לחשובים ביותר בעולם הדיגיטל, בו קיים מאבק בלתי פוסק על תשומת ליבו של הגולש. מסר המועבר באופן ברור, ענייני ואטרקטיבי יתפוס את עיניו של הלקוח הפוטנציאלי בתוך אוקיינוס המידע אליו הוא נחשף ויהיה זה שבסופו של דבר ימשוך אותו למוצר והשירות המוצעים ויניע אותו לפעולה הרצויה: רכישה, יצירת קשר, ביצוע אינטראקציה (לייק, שיתוף, לחיצה על קישור וכדומה), השארת פרטים וכו'.

כלים ואמצעים שיווקיים אלו הינם רק חלק משלל פעילויות השיווק המוצעות למנהלי השיווק בעידן הדיגיטלי. בעולם זה, המאופיין בסביבה וירטואלית המשתנה בכל רגע נתון, על כל עסק להתאים עצמו למציאות העכשווית ולהשתמש במגוון שיטות השיווק הדיגיטלי לקידום האסטרטגיות השיווקיות ולהשגת מטרות ויעדי העסק.

שיווק במדיה חברתית
המגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית

פוסט זה בבלוג דן במגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית, בוחן כיצד טכנולוגיות מתפתחות, התנהגויות צרכנים והתאמות בתעשייה מעצבות את הנוף. הוא מתעמק בהיבטים המשמעותיים כמו שיווק מותאם אישית, מסחר חברתי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן