גיבוש חזותי

כיצד המיתוג הגרפי שלך משפיע על הנוכחות שלך אונליין?

אנחנו חיים בעולם ויזואלי מסטורי מרהיב ועד סרטונים בפיד. המיתוג הגרפי של העסק צריך ללכוד את העין המתבוננת העוברת במהירות לאפקט הבא, להעביר את המסר השיווקי המבוקש וכמובן – להניע לפעולה.
מיתוג גרפי נכון המותאם לרשתות החברתיות יכול להעלות את אחוז הלידים והמכירות ולכן, חשוב לשים עליו דגש ולהפקיד את המשימה בידיים יצירתיות שחושבות אסטרטגיה ומכירות את אמצעי השיווק הקיימים באונליין.
מה יש לקחת בחשבון בעת גיבוש מיתוג חזותי תוך התאמה לפעילות השיווקית והמכירתית ברשת?

איך מזהים את המותג שלכם?

נתחיל מאחידות. על אף השינויים בגדלים והדרך הייחודית שבה המשתמש תופס עיצוב בסטורי לעומת מודעה בגוגל אורגני, כאשר מדובר באותו עסק כדאי שיהיה סממן שמזוהה עם המיתוג של העסק. מוטיב חוזר בין אם זה הלוגו ובין אם אלה הגוונים המזוהים עם העסק כדי שאם הגולש נחשף שוב ושוב למודעות שונות של אותו עסק הוא כבר ידע לזהות באיזה עסק מדובר.

בחירת הגוונים היא קריטית, כי היא מייצרת אווירה וחשוב להבין איזו אווירה תרצו להעביר וכן סגנון הפונטים והגודל שלהם עלה רקע הנבחר, כך שהם יודגשו. גופן לבן על רקע שחור או להפך. אבל חשוב מכל – שיהיו ברורים לקריאה ושההרמוניה שנוצרה תהיה נעימה לעין.

הפרזנטציה קובעת

שימו לב להתאמת העיצובים והנגזרות של הקמפיין לכל ערוץ. לפרסום בפייסבוק יש כללים ווריאציות וגדלים ייחודיים וכך גם לקידום בגוגל אדס.
חשבו כיצד להגיש את המודעות בדרך הטובה ביותר תוך התאמה לחוקים ולעקרונות האם כקרוסלה של תמונות מתחלפות, כשכל תמונה מציגה היבט אחר, מומחיות, שירות או מוצר אחר של העסק שמתאים לאותו קהל יעד או כחוויה מיידית של מודעה נגללת המורכבת ממגוון אלמנטים דינאמיים.

במידה ומעצבים דף נחיתה ואימג' ראשי למודעה יש לשים לב לחשיבות ולהיררכיה של העיצוב – כיצד הכותרת מעבירה את המסר מבחינה טקסטואלית אך גם מבחינה עיצובית, היכן ואיך מודגשים היתרונות והלחצנים השונים כך שהכל יהיה ברור. יש חשיבות היום גם להנגשה לטובת בעלי מוגבלויות.

עיצובים בהתאמה לקהל היעד ולפלטפורמה

במסגרת התכתבות עם המותג חשוב לבצע גם AB TEST על עיצוב המודעה כדי לבחון אילו מודעות מקבלות תוצאות טובות יותר. מחקרים הראו למשל שחיות מחמד, תקריב על פנים, אנשים שמחים מובילים ליותר תוצאות מאשר למשל תמונות גוף או אנשים רציניים, אך הכל כמובן תלוי בסוג העסק והמסר שתרצו להעביר.

חשוב שהגולש יבין מיד מהמודעה או מהתמונה המעוצבת מה הערך שהעסק מציע לו או מה עליו לעשות כדי ליהנות ממנו – למשל, למלא פרטים, ללחוץ על כפתור הנעה לפעולה וכדומה.
אפשר להשתמש גם באפקטים דינאמיים שמפיחים חיים בעיצוב כמו אנימציה או להמחיש רעיון מופשט באינפוגרפיקה – הכל תלוי בסוג הקמפיין והפלטפורמה הנבחרת.

למשל, קמפיין אינפורמטיבי, קמפיין תדמיתי או קמפיין מכירה. חשוב מאוד שהעיצוב יבליט את המוצר והשירות ולא יפגע בהם ושעל אף השדרוג העיצוב יציג את המוצר בדרך האמינה ביותר.

לרוב יוצרים מגוון עיצובים לאותו קמפיין על מנת לבחון איזה עיצוב הגיע להישגים טובים יותר וכן עיצובים המותאמים לפי קהלי יעד – יש עיצובים שמתאימים יותר לבני נוער בעוד אחרים לקהל יעד שמגיע מתחום מקצועי מסוים.

בשורה התחתונה – מדוע לבחור עיצוב גרפי ייחודי?

זכרו שהצגת תמונות או עיצובים חובבניים או כאלה שמופיעים אצל כולם כי הורדו מאתרים חינמיים או עוצבו בכלים הנגישים לכולם יכולה בסופו של דב לפגוע במיתוג הייחודי והמקורי שתרצו לייצר לעצמכם. חברת עיצוב ומיתוג יכולה לעשות הבדל גדול בשיתוף פעולה עם חברת מדיה בהצגת העסק שלכם ברשת!

שיווק במדיה חברתית
המגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית

פוסט זה בבלוג דן במגמות העתידיות בשיווק במדיה חברתית, בוחן כיצד טכנולוגיות מתפתחות, התנהגויות צרכנים והתאמות בתעשייה מעצבות את הנוף. הוא מתעמק בהיבטים המשמעותיים כמו שיווק מותאם אישית, מסחר חברתי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן