שיווק ברשתות חברתיות וניהול מוניטין 

אחד ההיבטים החשובים ביותר בשיווק הוא בנייה ושמירה על מוניטין טוב.

חברות רבות משתמשות במדיה חברתית כדי לבנות אמון ולהעלות את ערך התדמית שלהן.

הבעיה עם גישה זו היא שניתן להשתמש בה בקלות נגדם. כאן נכנס לתמונה ניהול המוניטין.

ניהול מוניטין כרוך בשימוש בטכניקות כמו ניטור מדיה חברתית, כריית נתונים ואצירת תוכן כדי לזהות תוכן שלילי אודותיהם בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו'. ברגע שהם מוצאים את התוכן הזה, הם צריכים לפעול על ידי פרסום מסרים חיוביים או ניטרליים שידכאו או יגיבו לתוכן שלילי עם מידע אמיתי על החברה/מוצר/שירות המדוברים.

המטרה של ניהול מוניטין היא לא להסיר ביקורות שליליות אלא לנהל אותן בצורה שתועיל למכירות החברה/מוצר/שירות ולערך המותג.

קשה לשמור על מוניטין טוב בתעשיית השיווק הרשתי. ישנן דרכים רבות ושונות להשיג ולאבד מוניטין בתעשייה זו, בין אם זה באמצעות אינטראקציות אישיות, אינטראקציות במדיה חברתית או פרסומת.

בתחילת 2017, היה נתון שפרסם פורבס שהראה שמתוך כל הענפים, לתעשיית השיווק הרשתי יש את המשוב השלילי ביותר ברשתות החברתיות.

אנשים רבים איבדו את האמון שלהם בתעשייה בגלל שהם ראו כל כך הרבה אנשים לא ישרים מפרסמים מוצרים שלא עובדים או משתמשים בטקטיקות לא אתיות כדי לבנות את העסקים שלהם.

יש כמה פתרונות לשמירה על המוניטין הטוב בסביבה הקשה הזו. כמה דרכים הן באמצעות כלי ניטור מדיה חברתית – שיכולים לספק מידע על מה שהמתחרים עושים כדי שתוכלו להתמודד מולם ולהשיב באותה גישה ואפילו ליצור תוכן יותר איכותי ומועיל שיגרום ללקוחות שלכם לבנות אמון יציב יותר.

ככל שתחום השיווק הרשתי ממשיך לצמוח, הופך יותר ויותר חשוב לחברות להיות בעלת נוכחות חזקה באינטרנט. משמעות הדבר היא כי המוניטין שלהם חשוב מאוד אשר צריך להיות מנוהל על ידי אנשי מקצוע.

חברות לניהול מוניטין

אנשים ועסקים רבים מאמינים שהם יכולים להשתמש בחברת ניהול מוניטין או בחברת יחסי ציבור כדי לשפר את התדמית המקוונת שלהם. עם זאת, זו לא תמיד האפשרות הטובה ביותר מכיוון שהיא יכולה לעלות אלפי שקלים ולקחת שבועות עד לקבלת תוצאות.

בחירת החברה הנכונה היא המפתח להצלחה, יש לא מעט חברות המציעות לכם לקבל שירות של ניהול המוניטין שלכם, אבל בשביל באמת להצליח אתם צריכים מישהו שילחם בשבילכם, מישהו שיהיה איתכם ויעשה הכל בכדי לשמור על השם הטוב שלכם, ערנות ותגובה מהירה הם הדרך להתמודד בצורה הטובה ביותר ולקבל מוניטין חיובי באינטרנט.

ניהול מוניטין הוא פעולה של קידום תפיסות חיוביות לגבי אדם, חברה, מותג וכו'.

היתרונות של בעל מוניטין טוב ברורים מאוד. זה עוזר בהבטחת הזדמנויות עסקיות והבטחת אמון הלקוחות. עם זאת, קל יותר לומר מאשר לעשות שמירה על מוניטין טוב. ישנם מקרים שבהם לחברה או למותג שלך יש מוניטין רע של עשיית משהו לא בסדר בעבר. הדבר עלול לגרום נזק משמעותי לעסק הקיים שלכם וגם לחיים האישיים שלכם.

לכן חשוב לעסקים לחשוב על דרכים לניהול המוניטין המקוון שלהם. הם צריכים להיות מסוגלים להגיב כראוי כאשר הם מקבלים ביקורות רעות מלקוחות או כאשר הם נתבעים על משהו שקרה בעבר שלא היה באשמתם. ניהול מוניטין מקוון הוא חלק חשוב מתמהיל השיווק המקוון. זוהי אסטרטגיה שעוזרת לחברות לשפר את המוניטין המקוון שלהן ולמנוע הכתמת המותג שלהן.

הפעולה של פרסום בפומבי מידע על אדם פרטי או חברה ברשתות החברתיות הפך נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות. המעשה נקרא "שיימינג" והוא עלול להוביל לתוצאות חמורות עבור אדם פרטי או עסק, לרבות פגיעה במוניטין שלהם ואובדן הכנסות ממכירות.

בטיחות אינטרנטית
כמה חשובה בטיחות אינטרנטית?

אנחנו חיים בעולם בו הכול מתנהל באינטרנט. אנחנו מדברים בענייני עבודה ועניינים אישיים דרך תוכנות שונות, מבלים ברשתות החברתיות וחושפים בהן את חיינו ולמעשה כל החיים שלנו כמעט דיגיטליים. בעידן

קרא עוד »
דילוג לתוכן