כאשר מדובר על שיווק ברשתות החברתיות, מדובר על שיווק ככל סוגי השיווקיים האחרים, אשר יש צורך למדוד אותו, על מנת לבדוק אם הוא מוצלח ויעיל או לא. כמעט לכל עסק כיום ולא משנה אם הוא מוכר יותר או פחות, גדול או קטן, יש דף עסקי ברשת החברתית הגדולה ביותר כיום: פייסבוק.
פרסום בפייסבוק דורש לא מעט ובכדי לבדוק אם הוא מוצלח, חשוב לבדוק אם ההשקעה שלכם בו אכן מניבה תוצאות. ככל שמטרות השיווק אשר תגדירו יהיו מדידות יותר, כך תהיה לכם אפשרות לבחון את ההצלחה שלכם בצורה קלה יותר, בהתאם לנתונים מדידים שונים.
לא מתחילים בשיווק בפייסבוק לפני הגדרת יעדים ומטרות
הדבר הבסיסי ביותר שיש לזכור בטרם מתחילים בשיווק ופרסום בפייסבוק הוא: שלא עושים זאת מבלי שמגדירים את המטרות אשר תרצו להשיג באמצעות שיווק עסקי בפייסבוק. בין אם מדובר על חשיפת העסק לקהל יעד פוטנציאלי גדול יותר, בין אם מדובר על שיפור המכירות של העסק, בין אם מדובר על יצירת קשר עם הלקוחות או יצירת מאגר לקוחות קבועים לעסק ובין אם מדובר על כל מטרה אחרת, הרי שהיא חייבת להיות מוגדרת בצורה המדויקת והטובה ביותר.
בהתאם למטרות וליעדים אשר תגדירו לשיווק ופרסום בפייסבוק, כך תדעו באיזה דרכים עליכם לנקוט לצורך מימוש המטרות והיעדים שלכם ואיזה תוכן עליכם לייצר. חשוב מאוד שאת כל המטרות אשר תגדירו מראש, יהיה ניתן להתאים למדדים מדידים ספציפיים.
מדדים שניתן למדוד בהם מטרות
כל מטרה אשר אתם מגדירים עבור תהליך השיווק של העסק בפייסבוק, חייבת להיות בעלת יכולת להימדד באופן כלשהו. כך למשל: אם החלטתם שהמטרה שלכם היא מעורבות של הלקוחות שלכם, הרי שניתן יהיה למדוד אותה באמצעות כמות שיתופים, כמות לייקים ועוד. אם אתם רוצים למדוד עד כמה רחוק המודעות והמסרים שלכם מגיעים, אתם יכולים להשתמש במדד ה Reach, אם אתם מעוניינים למדוד את התנועה לאתר שלכם מהרשתות החברתיות, ניתן יהיה לבדוק את זה באמצעות בדיקת השיתופים של כתובת הURL שלכם, בהתאם לכמות הקליקים על הכתובת ובהתאם להמרות. אם המטרה שלכם היא להגדיל את העוקבים שלכם, כדאי שתבחנו כמה עוקבים הצטרפו לעמוד שלכם אחרי כל פוסט או מודעה שאתם מעלים.
כלים למדידה בפייסבוק
בדף העסקי בפייסבוק שלכם, ניתן למדוד כל דבר אשר דורש מדידה. כך לדוגמא: ניתן לראות בדף העסקי כמה ליקיים או אנלייקים עשו לכם על כל פוסט ולהסיק מכך איזה פוסטים פופולריים יותר בקרב הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ואיזה פוסטים פחות פופולאריים. כמו כן, באמצעות הדף פייסבוק ניתן לבדוק אזכורים עליכם במקומות אחרים ברשת החברתית. בכל מקום שבו מופיע אזכור שלכם, עליכם לבדוק אם הוא לחיוב או לשלילה.
במידה ומדובר על אזכור לשלילה, יש לטפל בזה באופן מידי על מנת שזה לא יפגע במוניטין של העסק שלכם ברשת החברתית ובכלל. כלי נוסף שתמצאו בדף העסקי שלכם בפייסבוק הוא מדידת כמות התגובות אשר אתם מקבלים על כל פוסט שלכם, כאשר הניתוח מתבצע בהתאם לזמן שבו העלו תגובות לאחר פוסט שהעליתם, תגובות שליליות או חיוביות ועוד.
חשוב מאוד לעקוב אחר הנתונים השונים המדידים בדף העסק שלכם בתהליך פרסום בפייסבוק ובהתאם למדידות הללו, לבחון מה מצליח לכם יותר בהתנהלות דרך דף עסקי ומה מצליח לכם פחות. כדאי כמובן להרפות ממה שמצליח לכם פחות ומה שמשפיע פחות על המדדים החיוביים של הדף ולהתמיד במה שמסייע בשיווק הדף שלכם בצורה טובה ומשמעותית.
לפגישת היכרות וייעוץ בנושא שיווק ברשתות חברתיות מוזמנים לפנות אלינו או לחלופין ניתן להשאיר פרטים בטופס למטה או להתקשר: 077-9976279