קידום אורגני בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק

כל הליך שיווק וקידום אורגני בפייסבוק הינו בעל המאפיינים הייחודיים לו ולא תמיד ניתן לשחזר את סדר הפעולות ממותג למותג. וזו הסיבה לכך שעבודתו של מקדם אתרים אורגני היא כה ייחודית, משום שהיא מותאמת לכל לקוח באופן אישי, בסיוע אמצעים מגוונים כגון פרסום מאמרים באתרים חיצוניים, פעולות טכניות כמו רימרקטינג ללקוחות שנכנסו לאתר וכו'.

אך קידום אורגני בפייסבוק צובר לאחרונה יותר ויותר פופולריות, זאת למרות שמדובר בהליך יחסית מורכב. כיום נדון על ההיבטים השונים של מורכבות זו וכיצד ניתן להפיק את המרב מהתהליך.

מה הם הקשיים האופייניים לעבודת שיווק ברשתות חברתיות?

כאשר מתחילים לעבוד בתחום של שיווק בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות, מהר מאוד מבינים שמדובר בתהליך ארוך מאוד – וזו הסיבה לכך שניתן לשייך את עניין שיווק בפייסבוק דווקא לתחום הקידום האורגני ולא הממומן, למרות שתוך כדי העבודה נדרש פעמים רבות מימון של פוסטים, על מנת להשיג נראות רחבה יותר.

ברגע שמפסיקים לעבוד על קידום העמוד, התוצאות שהתקבלו עד כה יכולות להיעלם מהר מאוד, ולכן עבודת שיווק ברשתות חברתיות דורשת קודם כל נכונות, עקביות וארגון עצמי גבוה. בנוסף, בגלל שמדובר בפלטפורמה תקשורתית, כל בעיה שמתעוררת עם הגורם המקודם, אפילו לקוח לא מרוצה אחד – כל זה יכול למצוא את דרכו לקיר של העמוד, ולא תמיד זה פועל לטובת בית העסק.

כיצד פרסום בפייסבוק משפיע על הביצועים של אתר?

מהו הקשר בין שיווק בפייסבוק לבין הדירוג בגוגל? יותר אדוק ממה שנראה במבט ראשון. שני ענקי האינטרנט יכולים להיות יריבים במבט ראשון, אך מבחינות רבות הם פועלים יחד ומומחים בתחום שיווק ברשתות חברתיות וקידום אתרים מבינים זאת טוב מאוד. עמוד שקיבל חשיפה בפייסבוק פעמים רבות מקבל דירוג גבוה יותר.

פרסום בפייסבוק זה גם לינק, ובגלל שהדירוג של פייסבוק גבוה – קישור שכזה תורם לדירוג. יחד עם זאת, מדובר בתחום מאוד דינמי ומשתנה, וצריך לעקוב כל הזמן אחרי השינויים על מנת לנצל בצורה מיטבית את הקשר שבין תוצאות קידום אורגני בפייסבוק לבין הדירוגים של גוגל. גורם חשוב נוסף של הפרסום, בעיקר אם זה נעשה במסגרת קמפיין חכם – זה התנועה הרבה שזה עשוי להביא לאתר. אך על מנת שהפרסום לא יתפספס, נדרשת עבודת שיווק ברמה הגבוהה ביותר.

הוספת טכנולוגיית רימרקטינג למאמצי הקידום

כלי קידום נוסף שניתן לשלב ביעילות עם מאמצי שיווק ברשתות חברתיות זה רימרקטינג. הוא מתמקד בקהל מאוד ספציפי שאי פעם הראה עניין בגורם המקודם (נכנס לאתר, למשל) ומחזיר את האתר, השירות או המותג לתודעתו בעזרת מודעות מותאמות.

זה נעשה באמצעות השתלה של קוד באתר שמטמיע קובץ קוקיז במחשב של הגולש, וקובץ זה מצדו הוא הטריגר המאפשר "הקפצה" של המודעות. זה מעניק ניצול מיטבי של המשאבים שהופנו לטובת פרסום ממומן של אתר, והמודעות הרלוונטיות יופיעו גם בפייסבוק עם הגדרה נכונה של קמפיין הפרסום.

פרטים קטנים של פרסום בפייסבוק שעושים את ההבדל הענק

כפי שניתן לראות, הליך שיווק ברשתות חברתיות נוגע למגוון רחב ביותר של תחומים ודורש התייחסות לפרטים טכניים רבים. בין אם מבינים בנושאים כמו פילוח השוק, רימרקטינג, יצירת קריאייטיב בעזרת תמונות ווידיאו או לא, תמיד חשוב לזכור שיש להגיע לאחידות בעבודה.

פרסום בפייסבוק של תכנים מהאתר, הוספת תגובות ממשתמשים שדירגו את השירות בפייסבוק, פעילויות בקבוצות ושיתוף פעולה עם גורמים שונים בפייסבוק – שיווק זה עולם ומלואו ותמיד ניתן למצוא עוד ועוד דברים שישפרו את הביצועים ויביאו את המותג לגבהים חדשים.

לפגישת היכרות וייעוץ איך להזניק את העסק שלך ברשתות החברתיות מוזמנים לפנות אלינו. ניתן להתקשר: 077-9976279 להשאיר פרטים בטופס למטה, או לשלוח מייל: sales@facemarketing.co.il

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin