מה זה אינסטגרם?
אינסטגרם מהווה רשת חברתית פופולארית מאוד כיום. ניתן למצוא לא מעט משתמשים באינסטגרם מה שהופך את הפלטפורמה המדוברת לפלטפורמה בעלת פוטנציאל שיווקי משמעותי עבור עסקים. קידום באינסטגרם רלוונטי כיום עבור מגוון רחב של עסקים.כ
ידוע כי שיווק ברשתות חברתיות בכלל הוא שיווק שנחוץ מאוד כיום לכל עסק שמעוניין להיחשף לקהל יעד רחב ומשמעותי, אך בכדי לקדם את העסק ולשווק אותו בצורה הטובה ביותר בכל רשת חברתית, לרבות באינסטגרם, יש צורך להכיר היטב את הרשתות החברתיות השונות, את היתרונות שלהם, את אלגוריתם החיפוש שלהם, את האופן שבו כדאי לשווק בכל אחת מהן על מנת שהשיווק אכן יהיה יעיל ועוד. אם אתם חושבים על פרסום באינסטגרם, כדאי שתקראו את המאמר הבא.
קידום באינסטרגם – מה צריך לדעת?
אם אתם תוהים איך לפרסם באינסטגרם או למה בכלל כדאי לפתוח פרופיל עסקי באינסטגרם, כדאי מאוד שתדעו שהאינסטגרם היא רשת חברתית שמבוססת בעיקר על תמונות. היא זאת שהכירה לכולנו את הסטורי הידוע והפופולארי וכיום, היא מצויה תחת בעלותה של פייסבוק לאחר שרכשה אותה.
אבל רגע לפני שאתם מבררים על איך עושים קידום באינסטגרם, אולי כדאי שתכירו קצת את הפלטפורמה. האינסטגרם הוקמה אי שם בשנת 2012 ונמכרה בסכום משמעותי לפייסבוק. מדובר על אפליקציה מפורסמת מאוד שניתן למצוא בה קהל רב, בדגש על קהל צעיר. האינסטגרם היא נכס דיגיטלי עבור כל עסק כיום. כאמור, האינסטגרם רלוונטית בעיקר לצורך העלאת תמונות, אך ידוע לכולנו שכאשר מדובר על שיווק ובכלל, תמונה שווה אלף מילים.
אינסטגרם עסקי – כיצד עושים את זה?
קידום באינסטגרם מתחיל כמובן מפתיחת חשבון עסקי באינסטגרם. בעוד שישנם חשבונות פרטיים ברשת זאת, ניתן לפתוח בה גם חשבונות עסקיים. יחד עם זאת אם כבר יש לכם פרופיל פרטי שיש לו קהל עוקבים גדול, עדיף מאוד שתהפכו אותו לפרופיל העסקי שלכם. בכדי לפתוח פרופיל עסקי אטרקטיבי באינסטגרם יש צורך להכין תמונת פרופיל איכותית ומרשימה, כאשר רצוי שתבחרו בלוגו הקבוע שלכם אם יש לכם זה.
שם הפרופיל צריך להיות שם העסק, יש להוסיף פרטי התקשרות עם העסק, כאשר רצוי מאוד שפרטי ההתקשרות יכילו כמה שיותר פרטים. חשוב שתדעו שיש הבדל בין חשבון עסקי באינסטגרם לבין חשבון פרטי. בחשבון עסקי ניתן לעשות פרסום ממומן באינסטגרם בעוד שבפרופיל אישי לא תוכלו לעשות זאת.
למי מתאים לפתוח חשבון עסקי באינסטגרם?
אם אתם תוהים אם קידום באינסטגרם מתחיל בעסק שלכם, כדאי מאוד שתדעו שקידום מעין זה מתאים לכל סוגי העסקים כיום. ניהול קמפיין באינסטגרם רלוונטי מאוד עבור עסקים בתחום המזון, ההלבשה, השיפוצים או כל תחום אחר. עם פתיחת הפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם אתם בעצם נכנסים לזירת הפרסום החמה ביותר כיום. מכיוון שמרבית העסקים מצויים כיום באינסטרגם וסביר להניח שגם העסקים המתחרים שלכם, חשוב מאוד שתבדלו את עצמכם עד כמה שניתן ברשת החברתית המדוברת.
עליכם לדייק מבחינת אופן הפרסום של העסק שלכם באינסטגרם וכן מבחינת ניהול הקמפיינים שלכם הן מבחינת חשיפת היתרונות של העסק, הן מבחינת מיתוג עסקי איכותי והן מבחינת חשיפה לקהל היעד הפוטנציאלי של העסק שלכם בצורה המדויקת ביותר וזאת בכדי שלקוחות פוטנציאלים יעדיפו בסופו של דבר לבחור דווקא בעסק שלכם על פני עסקים שמתחרים בו.
איך מפרסמים בצורה היעילה ביותר באינסטגרם?
האסטרטגיה הטובה ביותר עבור קידום באינסטגרם של כל עסק היא לשלב באופן מאוזן בין קידום ממומן לקידום אורגני. כל אחת מהשיטות הללו משרתת מטרה אחרת ולכן, בכדי להגיע למצב של קידום באינסטרגם שמביא תוצאות, אין ספק שכדאי לנצל את היתרונות של כל אחת מהשיטות הללו, בכדי להביא את העסק שלכם בסופו של דבר להיות מוכר באינסטגרם ובעל נוכחות חיובית.
קידום באינסטגרם מתבצע באמצעות העלאת תוכן, כלומר: תמונות. עליכם להעלות תוכן כמה שיותר איכותי על מנת להגדיל את כמות העוקבים שלכם. כמו כן, עליכם להתאים האשטגים מתאימים לכל פוסט על מנת לחשוף את התוכן שלכם מחוץ לפרופיל. כדאי מאוד לשתף תמונות עם מלל שיעודד את הגולשים להגיב או לשתף. רצוי לשאול שאלות פתוחות, לבקש מהעוקבים לבצע פעולות שונות ועוד. כמו כן, חשוב לתייג מובילי דעה באינסטגרם וכן מקומות שאז יש סיכוי שהתוכן ישותף בחשבונות שלהם ויחשוף את העסק שלכם גם לקהל שלהם.
כאשר מדובר על קידום ממומן באינסטגרם, מדובר על קמפיינים שונים שיש להם מטרה ברורה כגון: לחשוף כמה שיותר גולשים למבצע המוגדר בזמן, להודיע על אירועי מכירות, להפנות גולשים לאתר הבית של העסק, להגדיל את כמות העוקבים שלכם ועוד. קידום באינסטגרם המתבצע באופן ממומן יכול להיות בהתאם לתשלום ישיר לאינסטגרם או באמצעות מובילי דעת קהל באינסטגרם.
אין ספק שקידום באינסטגרם הוא בהחלט דבר שכדאי לבחור בו כיום. אם אתם עדיין תוהים כיצד לעשות זאת נכון או כמה עולה פרסום באינסטגרם, כדאי מאוד שתתייעצו עם אנשי מקצוע חזקים בתחום השיווק ברשתות חברתיות לרבות האינסטגרם, על מנת שיסייעו לכם.